Vecka 39 (38+0), 13 dagar kvar! (14 dagar till 1 september).

Jag orkar inte ringa runt till alla, så jag uppdaterar här.

Efter att inte ha fått sova en enda natt på säkert 2 veckor,
ringde jag tillslut till MVC igår. Dom sa att jag genast skulle
ringa förlossningen för att få hjälp.
Fick komma dit på en gång (ca 10.30 på förmiddagen).
Väl där gjordes ctg och det togs blodtryck och urinprov, i
vanlig ordning.
Lågt blodtryck, men det andra såg bra ut.

Läkaren kom. Helt underbar var hon! Hon förstod mig
utan att jag egentligen behövde förklara så mycket.
Hon gjorde en vaginal undersökning, och det visade sig att
jag var öppen för ett finger, vilket är ca 1 cm, men att det var
lite kvar på livmoderhalsen. Men jag fick en hinnsvepning,
och fy vilken värk jag fick direkt efter det. Men bara en...

Efter det så frågade läkaren om jag ville göra en viktuppskattning
på bebisen, och det ville jag såklart.
Hon väger nu 3100 gram, vilket är precis på medellinjen för denna
vecka. Så det var ju skönt att höra! Och bebisen är fixerad! WOHO!

Men!
Jag har ganska lite fostervatten. Precis på gränsen för att läkaren
skulle tycka att det var okej. Så hon sa att det var en himla tur att
jag ringde in och kom in.
Så på fredag ska vi tillbaka dit kl 9.00 för en ny bedömning.
I värsta fall kan det vara så att jag får bli igångsatt av medicinska
skäl. Men om allt ser bra ut då, så kommer jag få en tid 1/9 för
att se vad man ska göra, så jag slipper gå över tiden, eftersom
att jag mår så pass dåligt.

Fick med mig en så kallad "sovdos" hem. Så jag har faktiskt
fått sova inatt. Om än lite halvkasst, så är det bättre än inget alls!
Fast jag tog ju bara värktabletterna, för jag var så trött så jag
kunde somna av mig själv.

Så nu hoppas vi att förlossningen drar igång snarast! Helst
innan fredag!
Läkaren sa att hon skulle bli minst lika glad som jag om det
drog igång snarast.

Tror att slemproppen håller på att lossna nu... eller vad det är.
Nåt är det som händer i alla fall!
Men jag vågar ändå inte hoppas på för mycket... Jag kommer bara
bli besviken då.

Och idag jobbar M. Känns tungt att vara ensam. Men jag ska fördriva
tiden med att diska och städa, sen ska jag bara vila.

Men nu vet ni. Håll tummarna för mig nu!

Hejdå.

Kommentarer
Sagt av: Mizuki

Jag håller tummarna så hårt jag kan för dig!

2009-08-18 @ 13:30:24
Sagt av: Anonym

Jag hålla tummarna så hårt jag kan:) hoppas det går vägen nu vännen!

2009-08-18 @ 17:43:21
Sagt av: Anonym

Lycka till, hoppas det händer lite snart nu =)Kram

2009-08-18 @ 18:15:56
Sagt av: sweedy

jag håller tummarna!!!

2009-08-18 @ 18:24:25
Sagt av: haniki

åh vad spännande! är säker på att det händer grejer snart. kan inte fatta att du snart sitter med en liten flicka hos dig <3 tycker det var nyss som du plussade, hihi.

hade tänkt ringa idag, men jag struntar i det. känns som att det är mkt på g hos er just nu så du får höra av dig om du känner att du orkar.

skönt med en update iaf :)

ta hand om er! kram o puss

2009-08-18 @ 19:54:04

Säg något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill säga:

Trackback
RSS 2.0