Dagens middag.

Idag har vi ätit en utav mina favoriträtter,
nämligen mat från MAX.
Det var himla gott faktiskt!

Här är recepter på det:

OBS!
Detta recept funkar endast om du har en
sambo/pojkvän/man som förstår undermeningar,
och som själv inte är så sugen på att laga mat.

Du behöver:
En sambo/pojkvän/man med bil och körkort,
alternativt bo granne med MAX.
Långa ögonfransar
Sammetslen röst
En sambo/pojkvän/man som inte orkar laga
mat
En sambo/pojkvän/man som ibland gillar att
överraska
Pengar

Gör såhär:
Gå minst halva eftermiddagen och fråga vad
ni ska äta. Dra ut på det. Säg efter ett tag nåt
i stil med "Det hade ju varit så gott och enkelt
med mat från MAX". Titta på din karl och fladdra
lite med ögonfransarna.
Sucka djupt och sätt igång med någon köksyssla.
Diska, börja koka upp något, rensa i kylen eller
dylikt. Beklaga dig i samband med detta, att det
kommer dröja innan maten är klar, och släng in
ett "...och det är ju typiskt, eftersom att vi är så
hungriga. Jaja... det får ta den tid det tar", och
sucka sedan djupt igen. 
Be honom sedan åka till statoil och köpa cola
till dig.
Vänta 20 minuter.
När karln kommer hem har han mat från MAX
med sig.
Klart!

Enkelt va?

Hejdå!

Kommentarer
Sagt av: Maria

haha Bili, du är underbar! Vi var på vippen att hämta mat från vår favorit tvärs över gatan; Marathon. Men sen kom samvete och knackade på och påminde oss om att vi i prinicip är panka och ska åka 100 mil för att fira jul, alltså 2500kr i bensinpengar tur&retur. Så nu har jag ställt min man i köket att steka egna hamburgare och så blir det klyftpotatis till. Typ rester från frysen så en hamburgare blir att va köttärs, en annan en troskpanett en den tredje en med kyckling=) haha, studentlivet!

2009-12-20 @ 20:14:16
URL: http://readingmary.blogg.se/

Säg något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill säga:

Trackback
RSS 2.0