Sovtider.

Alltså jag får panik. På riktigt.
Klockan är nu nästan 04, och Cleo har precis
somnat - för typ femte gången. Hon somnade
första gången runt 19, som vanligt. Sen
vaknade hon runt 22-23, och sen somnade hon
om igen till ca 01. Sen dess har hon vaknat och
somnat om vartannat.

Detta har resulterat i att jag inte kommer till ro.
Jag ligger bara och väntar på att Cleo ska vakna
och när jag väl slumrar till, då vaknar hon.

Jag får panik. För man vet aldrig hur dagen blir.
Ska vi sova bort hela dagen igen? Eller kommer
hon vakna tidigt och jag är helt slut hela dagen?

Inget utav alternativen är bra. Plus att jag jätte-
gärna vill gå och fika med dom där mammorna
från FL imorgon. Men det kan jag ju glömma.

Plus att M inte kommer hem förrän imorgon kväll.
Han ska nämligen hem till sina päron.

Ujuj... Hur skall detta sluta?!

Jag gör ett nytt försök med att sova, tror jag.

Hejdå.

Kommentarer
Sagt av: Rebecca Utan Räkor

Tvinga henne att vara vaken hela dagen, så borde hon sova natten sen. Varje gång hon försöker smna så får du skaka lite försiktigt på henne. (inte hjärnskakningsskaka) DÅ MÅSTE hon väl ändå somna sen på kvällen?



Inte bra idé? Nähä, okej.

2009-12-09 @ 18:00:35
URL: http://alltutom.blogg.se/
Sagt av: malin

hej emma. Känns nästan som att det kunde vart jag som skivit detta inlägget när maja var liten bäbis. EXAKT så var hon, somnade runt 20 tiden sov till 23 tiden sen vart hon krånglig, ibland bille hon inte sova alls förens 3 tiden. det var hemskt! man behöver ju sova men det förstår ju inte dem tydligen=)

NU ammar ju du fortfarande men när du slutat med att nattamma vilket man bör göra vid typ 6 månader eftersom det säga attdem inte ska behöva äta då(endel barn behöver ju fortfarande det),men iaf mitt tips till dig som funkade för maja vara att hon fick ett eget rum så vi inte väckte henne utav våra ljud, prassel med täcket, hostningar ja du vet...Ett mycket värdefullt tips som jag hoppas funkar. Oregelbunden sömn i nästan 10 månader gjorde mig galen! Hoppas det vänder för cleo snart. Kram malin

2009-12-11 @ 21:28:20
URL: http://blingblingdeluxe.blogg.se/

Säg något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill säga:

Trackback
RSS 2.0