Omröstning.

Jag vill ju göra allt så enkelt som möjligt för mig själv.
Och då ligger inte att färga håret varannan vecka på
listan över enkelhet.
Jag trivs verkligen i rött, och tycker det är fint, men man
måste ju färga hela jävla tiden! Det blir dyrt och det ta tid.
Och jag kommer verkligen inte ha lust att lägga ut varken
pengar eller tid på att färga håret hela tiden när väl Cleo
har kommit. Jag har inte ens lust med det nu.
Så, jag funderar på att färga håret svart igen. För det är
så enkelt och behändigt att ha svart! Det sitter i, man
behöver inte färga om så ofta, bara när man har synlig
utväxt, vilket är ca var 4:e till var 6:e vecka. Om håret blir
slitet så syns det inte lika väl som i rött hår... Man kan ha
vilka kläder på sig som helst utan att tänka på att det skär
sig med håret. Jaa, det är väl dom starkaste argumenten
för svart hår. (Sen att jag faktiskt trivs och passar i den är ju
ett plus det med).

Det negativia med svart hår är att nu under sommaren blir det
väldigt varmt. Fast det är ju jobbigare att behöva färga håret
hela tiden när man är höggravid, så dom två slår ut varandra.
Mer negativa saker är att man lätt blir tagen för något man inte
är. (EMO, hårdrockare, punkare, poppare osv osv...)
Det är svårt att bli av med den svarta färgen om man skulle vilja
ha exempelvis ljusbrunt. Visserligen så är det svårare att bli av
med dom röda pigmenten också...

Men som sagt... Det är ju så himla enkelt att ha svart hår!
Och eftersom att det är rörigt på andra fronter i livet, så kan det
vara skönt att ha nån enkelhet i vardagen! (;

Så, frågan är nu; Svart eller rött? Rött eller svart?! Rösta rösta!



Hejdå!

Kommentarer
Sagt av: EmmPi

Jag gillar de svarta...

2009-06-18 @ 11:27:36
URL: http://www.metrobloggen.se/emmpi
Sagt av: Mizuki

Jag tycker att båda är superfina, men med tanke på hur Y reagerade som bebis när jag färgade håret så skulle jag välja det svarta. Hårfärg luktar väldigt starkt och bebisar brukar föredra när mamma bara luktar mamma, så ju mer sällan desto bättre tycker jag. Plus att om det är enklare att hålla snyggt är det

2009-06-18 @ 12:27:27
Sagt av: Mizuki

* såå värt, tidsbesparande åtgärder är alltid en uppskattad del av familjelivet hos oss. ;)

2009-06-18 @ 12:29:51
Sagt av: Steffi

jag tycker det svarta=) kram på dig gumman

2009-06-18 @ 13:18:36
Sagt av: Mizuki

Ja, jag förstår dig. Jag har varit sugen på blont hår ett tag, men jag orkar inte stämpeln som kommer med blont hår så jag hoppar.



Läste precis bruksanvisningen för Happyn där det står stort att man nevah evah får köra mer än ett barn i den. :( Så står det maxvikt 15kg, precis under texten "för barn från 6 månader till 20kg". 0_o I'm förvirrad, måste jag säga.

2009-06-18 @ 13:50:25
Sagt av: Emelie

rött rött rött!

2009-06-18 @ 18:16:06
URL: http://nature.blogg.se/
Sagt av: haniki

jag tycker inte svart :/

varför inte brunt? :)

2009-06-20 @ 20:01:09
Sagt av: Soppi.

Jag tycker som Hanna, brunt! Haha. (:

2009-06-22 @ 14:13:56
URL: http://killiz.blogspot.com

Säg något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill säga:

Trackback
RSS 2.0