Relief!

Var på möte med kuratorn idag.
Och det gick jättebra! Känner mig så himla lättad nu!
Allt min mentor sagt behöver jag inte bry mig om.
Hon har ingen rätt att sitt och bestämma om min mammaledighet
eller min amning, men det visste jag ju redan, men det var så skönt
att höra att nån från skolan också blev lite smått upprörd över det.
Och jag ska verkligen inte behöva plugga arslet av mig bara för att
jag har varit sjuk. Så det var ju också skönt att höra.
Så jag behöver bara ta ett arbete i taget ni igen. YES! Äntligen kanske
man kan börja ha ett liv igen!

Och jag måste bara säga att jag blir så glad när folk säger att jag är fin nu!
Bara sådär liksom! Det kan göra hela min dag!
Alltså folk som man inte brukar höra sånt av, eller som man bara är bekant
med, eller som man inte känner alls.

Och idag fick jag första gissningen på kön på grund av magen.
"Det är en typisk tjejmage det där!" säger kuratorn.
Haha, jaa... vi får väl se.
Man lär ju bli less sen om alla gamlingar och äldre, alltså över 40, ska
säga vad det är i magen bara på grund av magformen.
Man lär ju bli grymt less på alla goda råd man får också. Och alla "du skall göra si och så"-
kommentarer. Och alla kommentarer om att man inte ska lyssna på sin
barnmorska, för att "jag vet hur det är". Ja, ni vet.
Men än så länge står jag ut.

Fast man reagerar ju liiiite (inget illa menat mot nån ;D ) när folk säger
att dom vet att det kommer bli det ena eller andra könet.
Liksom VI vet ju inte ens. Men det är underbart att folk bryr sig :D

Men det jag blir mest irriterad på, är när folk ifrågasätter varför vi vill och ska
ta reda på kön. Jag menar, okej om man frågar och vill veta om vi ska göra det,
men sen när man säger ja, det ska vi, då får man höra: Va?! Varför då?! Då förstör
ni ju hela överraskningen!
Bah, hallå, är inte barnet själva överraskningen? Personen, idividen som jag burit
på i min mage? Jag ska ju inte ha ett kön, jag ska ju ha ett barn. Haha.
Ni fattar va?
Och anledningen till att vi vill ta reda på könet är:
1.
För att vi vill
2. För att vi vill
3. För att vi vill!

Sen är det väl kanske lite för det praktiska också. Namn, saker som skall inhandlas
(ja, jag är traditionell, jag anser att det är lite olika saker som skall inhandlas beroende på
kön, men för det är jag inte emot att köpa dockor till pojke och bilar till flickor, om dom nu vill
ha det. Ja, ni fattar säkert), lite att man ska kunna, redan när bebis är i magen, kunna ha ett
starkare "band" eller hur man nu ska förklara. Kunna tala om Lilla B vid ett namn istället.
Men jag anser faktiskt inte att folk har med varför vi vill ta reda på kön att göra. Och än mindre
försöka övertala oss om att inte ta reda på könet.

Jaja. Det var lite tankar som jag bär på.

Och förresten, om det är nån som har några mammakläder som inte används längre, så
kan man alltid skicka dom till mig :D
Eller så köper jag gärna snygga mammakläder för en billig peng :D



Hittar ju typ inga snygga, och det som är snyggt är ju snordyrt! Och jag lägger hellre pengarna
på saker till lilla B än på dyra kläder till mig själv.

Jaaaja.
haha, inte för att nån kommer orka läsa ända hit. Men men. :D

Hejdå!


Kommentarer
Sagt av: Sweedy

*: Vill du leka med mig & Soppi imorgon?

2009-03-23 @ 21:10:16
Sagt av: Maria

vad står B:et i "Lilla B" för? Bebis månntro?

2009-03-23 @ 21:16:43
URL: http://readingmary.blogg.se/

Säg något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill säga:

Trackback
RSS 2.0