101 dagar kvar! :D

Har hållt på att fixa sladdar heeela dagen.
Satt fast dom i sådana där lister, så att dom inte ligger lösa.
Så nu slipper vi se dom och snubbla över dom! Underbart!
Men fy fan vad ont jag har efter det där. Inga sköna ställningar
direkt. Och sitta på hårt golv är ingen höjdare. Så nu har jag
så ont, så jg orkar inte ens gå för tillfället. Hoppas att det går
över snart. Pallar inte bara sitta och glo i soffan hela dagen.

Vad ska man mer göra idag? Hmmm...
Det blir nog vila nu i alla fall, med ett eller två avsnitt av MH.
Sen måste vi handla. Och då ska jag köpa choklad! :D
Lyckan på dagen typ! Haha.
Undra vad jag vill ha för choklad idag? hmmm... Det finns
ju så mycket gott så! Haha!

Imorgon, då är det bara 100 dagar kvar innan bebis är beräknad
att komma! Tiden går fort nu! Men den får gärna gå ännu snabbare!
Längtar som en tok ju!
Och imorgon är det 1 vecka kvar tills vi ska på 3D/4D-ultraljudet.
Det ska bli så himla spännande! Pojke eller flicka? Det är frågan!

Och varför reagerar, oftast äldre, typ medelålders, så negativit på
att vi ska ta reda på könet? Finns till&med dom som sagt att vi inte
får avslöja vad det är för kön förrän bebis är här. Det avgör väl inte
dom? Det är vårat barn, och jag tänker inte vara hemlig med vad
det är för kön!
Folks starkaste argument för att vi inte ska ta reda på kön är: "Men
då förstör ni ju hela överraskningen!"
Som att könet är överraskningen?! Överraskningen är väl vad det är
för liten person där inne?! Jag väntar barn, och inte kön FFS!

Och som sagt, anledningen till att vi tar reda på kön är för att vi kan,
och vi vill. Punkt.
Jag behöver inte argumentera för varför.

Förlåt, men jag blir så irriterad när folk försöker bestämma och påverka
något som dom inte ens har med att göra.
Klart man kan säga sin åsikt, men jag ifrågasätter ju inte deras beslut,
som dom tar i deras liv, då ska ingen ifrågasätta våra och mina beslut.
Jaajaa.

Nog om det. Och nog för denna gång!

Hejdå!

Kommentarer
Sagt av: Emelie

Men vilka cp som håller på och hetsar om könet! Jag hade nog också velat veta om det var en flicka eller pojke. Vet inte direkt varför men det känns bara som om man kan få en djupare kontakt med sitt barn i magen om man har ett namn och ett kön. Hur dumt det än låter. Plus att man kan planera bättre då. Eller förbereda sig bättre kanske jag ska säga. Det är ju liksom skillnad på att uppfostra en pojke eller en flicka. Ah, det här kanske låter dumt. Jag vet ju inte direkt vad jag pratar om. Men hur som helst, det är ju ert beslut och alla borde respektera det. Alla gillar inte överraskningar.



:*

2009-05-22 @ 20:24:25
URL: http://nature.blogg.se/
Sagt av: Ab aaab abbb

tycker det är absurt!

2009-05-23 @ 10:42:07

Säg något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill säga:

Trackback
RSS 2.0