Södertälje, here I come!

Idag har jag städat och diskat. Mycket skönt att ha det gjort.

Min älskade vän Steffi från södertälje ringde idag. Det är
alltid lika skönt att prata med henne. Man blir liksom glad
och rofylld på nåt sätt. Kan ha att göra med att hon är min
barndomsvän, och att hon påminner mycket om min barndom.

Hur som helst så har jag funderat en tid på att åka till
Södertälje och hälsa på. Har ju inte varit där på flera flera
år. Förutom snabbvisiter när jag varit på kyrkogården där
pappa är strödd för vinden.
Så idag när Steffi ringde så kände jag bara; näee, ska man ta och
åka imorgon?
Så jag tror att det blir så. Södertälje, here I come!
Haha, bara jag inte får nostalgikänslor och blir alldeless emotional!
Men jaa, inte helt konstigt i så fall!

Jag hade viljat träffa alla gamla vänner, men jag tror att jag bara
har Steffi kvar som jag kan räkna som "vän". Hon är den enda som
jag fortfarande har regelbunden kontakt med. Visst att man skriver
hej till folk på facebook ibland, men Steffi har alltid funnits där.
Hon har ansträngt sig lika mycket som jag för att hålla kontakten.
Eller ansträngt sig... Det är fel ord. För jag och Steffi har aldrig behövt
anstränga oss! Det är det som är så bra! Det är sånna vänner som är
äkta vänner!

Jaja, hoppas jag får sova någorlunda inatt så jag orkar åka imorgon.
Och jag hoppas jag inte har för ont imorgon. För jag vill verkligen åka.
Så känns det nu i alla fall.

Neej. Nu ska jag nog ta sista colan för idag, och sen ska jag
borsta tänderna och gå och lägga mig.

Det här är Steffi!



:* <3

Hejdå!

Kommentarer

Säg något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill säga:

Trackback
RSS 2.0