Take me home, countryroad.

Ojojoj!
Är verkligen helt slut nu. Var verkligen skönt att komma hem.

Södertälje såg ut som Södertälje alltid gjort typ, med några
förbättringar. Kringlan var riktigt fräsch för att inte tala om
Lunahuset! Mycket bra investerat.
Ångrar som fan att jag inte köpte ett par fotoramar som kostade
15 kr st, och ett par ljusstakar som ser ut som näckrosor, som
jag i och för sig inte vet hur mycket dom kostar, men dom stod
bland saker som kostade runt 15-20 kr, på affären "In och Finn".
Men men, jag kommer kanske åka dit snart igen, så då kan jag
inhandla dom.

Fyndade en vit overziseskjorta med ett band som man ska ha i
midjan på H&M för 49.50 kr. Blev mycket glad! Den är lite stor
upptill, men i övrig mycket fin! Bra köp! Köpte en ny necessär
(stvaning?) för 29.50 kr också. Skönt, för nu kan jag börja ha med
mig mitt smink igen.

Såg massor av fint på Polarn o. Pyret också, men jag höll mig. För
jag och M vill köpa bebis första kläder tillsammans, när vi vet om
det är en hon eller han. JA, jag lär ju klä mitt barn olika om det är
en tjej eller kille. Så det så.

Jag tycker ärligt att den här könsneutraliserande trenden har gått
överstyr. Bättre att uppfostra barnen till att tänka att bara för att man
är exempelvis tjej, så är man inte sämre än en kille, och bara för att
man är kille så är man inte sämre än en tjej. Man är lika mycket värd
oavsett om man har snopp eller mutta. Så det så. Så nej, min pojke
kommer inte ha klänning, och förmodligen inget knallrosa heller, men 
röda och andra "flickiga" kläder, så som kläder med söta ord på odyl. 
Och min flicka kommer ha klänning och säkerligen rosa på sig, men
även blå kläder och sånt som anses vara "pojkigt". Och min pojke
kommer få leka med dockor och dansa balett om han vill. Och min
flicka kommer få leka med bilar och gilla att spela fotboll om hon vill.
Jaja. Nog om det.

Nu ska jag faktiskt krypa ner här i soffan brevid min älskade (om jag får
plats vill säga) och bara gosas.

Är helt slut nu.

Tack Steffi för en sjukt bra dag! :*

Hejdå!

Kommentarer
Sagt av: Mizuki

Jag tycker tvärt om, att det verkar vara en enorm backlash mot allt könsneutralt, men så länge inte folk säger till sina barn att "Nej, du får inte ha det för det är för tjejer/killar" så bryr jag mig inte. Då är det bara roligt att människor hittar kläder de tycker är fina till sina barn. :D Säger de däremot så så lär de sina barn att det är något fel på mina barn (som har klänning och rosa och baggyjeans och skjortor oavsett snopp eller snippa mellan benen) och det gillar jag inte. Gillar man könsroller (utseendemässiga eller allmänna) kan man uppmuntra dem utan att ge barnen fördomar och då funkar det att ha både unisex-barn och rosa/blå-barn i samma värld utan mobbing och tjafs. :) Jag känner ju inte dig men du verkar vettig och lyhörd så jag tror att du kommer att lyckas bra med att klä dig barn efter kön och uppmuntra dess individualitet samtidigt. :)



Ang. namnen så kan ni ju alltid vara hemliga men samtidigt outa er lite för att hindra härmapeanklagelser. Skriv i bloggen vilken bokstav namnen börjar på (utan att skriva ut hela namnet) så är ni ju safe sen, skulle någon klaga är det bara att peka på bloggen och säga "titta här, det har varit bestämt sedan länge".

2009-05-14 @ 22:07:19

Säg något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill säga:

Trackback
RSS 2.0