Typical.

Jag börjar nog bli förkyld... Inte roligt.
För jag har hört att om man blir förkyld under tiden man ära
gravid, så går inte förkylningen över förrän bebis är ute.
Kan ju vara en myt, men kul om det faktiskt är så. Och mina
förkylningar som sällan stannar vid att bara vara förkylningar.

Sen så fick jag reda på idag att en häst i stallet har avlivats pga
att hon fölade. Fölet var dödfött, och hon, hästen, blev så illa
tilltygad, så hon var tvungen att avlivas.
Känns väldigt trist. Jag gillade den hästen. Hon var lite nervig,
och behövde en lugn hand, men hon var alltid snäll. Och fin som  få.
Synd på en sådan häst... Men men, naturen har sin gång.

Och när jag skulle gå och vila förut så ringde min telefon precis när
jag hade börjat somna in. Det var ett nummer jag inte kände igen.
Så nu när jag sökte på det, på hitt.se, så visade det sig att det var
ytterligare ett jobb jag sökt!
Förra veckan ringde ju Kooperativet Emil, och idag Snäckbergets
äldreboende. Vad är oddsen? Bara för att jag inte kommer kunna
jobba denna sommaren. Och speciellt inte som vårdbiträde.
Okej om det gick ut på att jag skulle sitta vid en dator och dokumentera
eller liknande, då skulle det nog gå! Men inte att behöva jobba med tunga
lyft, konstiga arbetsställningar osv.
Hoppas jag har samma tur nästa år.

Nej. Nu måste jag plugga.

Hejdå!

Kommentarer
Sagt av: Mizuki

Ingen fara, jag har haft influensa, lunginflammation och förkylningar under mina graviditeter men alltihop har gått över långt innan bebisarna har varit ute. :) Däremot brukar man ju få en sjujäkla nästäppa som håller i sig till förlossningen är över, men den har inget med förkylningar att göra utan ökad blodmängd.

2009-05-04 @ 16:22:56

Säg något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill säga:

Trackback
RSS 2.0