Vuxen? Ungdom?

Jag vet inte vad det är med folk.
Alltså, alla får ju vara som dom vill. Det är inte det jag menar.
Men samtidigt som folk jagar "vuxenpoäng" så beter dom sig
som tonåringar. Alltså, dom föryngrar sig genom att snacka
skit om varandra bakom ryggen på varandra, söker
uppmärksamhet genom att spela dumma och oskyldiga, och
så vidare.
Men samtidigt vill dom verka så himla mogna och vuxna.
"Jag har minsann ett ICA-kort". Nämen ni fattar.

Jag talar nu om folk som är över 20.
Och, nej, jag menar inte heller att man ska bete sig som en
gammal tant bara för att man är över 20,
men vissa i min ålder kan inte ens säga mens. Liksom?!
Då är det "...mens! HIHIHIHIHIHIHIHIHIIIIIIIHHH!!"
Naket är skämmigt, knulla är äckligt, slida och snopp kan
man inte ens säga utan att fnittra som en 12-åring.

Självklart så ska man ha roligt, och inte vara dödsallvarlig,
men hela lönen och ens lediga tid kanske inte ska gå åt
att supa och festa? För det finns väl andra saker att göra?
Och det finns väl andra saker som man vill lägga tid och
pengar på? Eller?

För är det så man är när man är 20+, jaa, då måste jag
vara mycket äldre än så.

Men man är ändå så pass vuxen så man funderar på att
flytta till hus. Nu vet jag ju ingen som ska flytta till hus, men
ja, typ sådär är det.

Kan man inte säga mens utan att fnittra eller viska fram det,
så anser inte jag att man är mogen nog att flytta till hus.
Och tycker man att snoppar är äckliga och knulla är något
skämmigt och äckligt, så är man inte heller redo för ett
föfhållande, i vuxen mening.

Haha, jaa, det är sådant här som jag hinner sitta och grubbla
på nu för tiden!
Men det är roligt! Det är roligt att se folk i ett annat ljus.

Hejdå!

Kommentarer
Sagt av: haniki

haha, håller med dig!

men det kanske är vi som är tröga som sitter och funderar över sånthär. men man känner sig bara så himla old ibland, fast vi nog är rätt normala för vår ålder.

2009-05-23 @ 19:55:08
Sagt av: Anonym

? folk är folk alla vill olika thats it!

2009-05-24 @ 21:45:28

Säg något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill säga:

Trackback
RSS 2.0