Bitring inhandlad.

Japp. Nu är det gjort. Har inhandlat den omtalade
bitringen. Men Cleo tuggar hellre på sina händer.
Får se om hon blir mer intressantare av den där
bitringen sen, när tänderna börjar synas under
tandköttet.

En "em" frågade varför Cleo ska få två sprutor.
Svar: För att BVC sa det. Och består inte 3-månaders-
vaccinationen av 2 sprutor?
Från vardguiden.se:
"Tre månader: ett kombinationsvaccin mot difteri,
stelkramp, kikhosta, Hib (Haemophilus influenzae typ B)
och polio samt vaccin mot pneumokocker och - om barnet
tillhör en riskgrupp - hepatit B."

Så alltså 2 sprutor. En spruta mot 5 saker och sen en
ytterligare en mot pneumokocker som du kan läsa om HÄR.
Ett citat från socialstyrelsen:

"Vaccination
Från 1 januari 2009 ingår vaccination mot pneumokocker i
det svenska vaccinationsprogrammet för barn. Vaccinet ges
samtidigt som övriga vacciner under det första levnadsåret,
dvs. vid 3, 5 och 12 månaders ålder.  
    Det finns ungefär 90 olika typer av pneumokocker. Det vaccin
som ges till spädbarn ger skydd mot sju av de pneumokocktyper
som är vanligast bland små barn, vilket motsvarar ett skydd på
ca 70 procent."

Så nu vet du, "em"! :D

Hur som helst så har vi gått på en liten promenix idag. För, för
en gångs skull, så regnade det inte. Härligt! Det var väldigt
skönt att komma ut i friska luften.
När Cleo hade somnat stoppade jag in en hörlur i mitt öra och
fortsatte lyssna på min ljudbok. Kvalitetstid deluxe!

Nej, nu ska tvätt fixas. Sen ska man väl komma på vad vi ska
äta får tråkigt idag. Och sen ska det diskas. Denna eviga jävla
disk!

Hejdå!

Kommentarer
Sagt av: haniki

åh synd, fast kul för dig att steffi kommer iofs! :P

jag får nog skippa onsdag, har grabbarna kort tid på dagis och jag skulle behöva vara hemma o plugga under den tiden.. vi får ta det en annan dag helt enkelt!

:*

2009-11-24 @ 19:24:07
Sagt av: em

okej! mina barn har bara fått en varje gång, var därför jag undrade. men dom har ju alltså ändrat det så det var därför =)

2009-11-24 @ 20:29:07

Säg något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill säga:

Trackback
RSS 2.0