Några saker som hunnit irritera mig, bara idag.

Idag har jag och Cleo hängt med Hanna, Sara, Ulli
och Thompson
! Det var kallt men roligt.
Fast sen tyckte inte Cleo det var så roligt efter vi
sagt hej då till Hanna, som skulle tillbaka till skolan.
Hon bestämde sig för att skrika. Ovanligt, tänkte jag
då. Lilla skruttan var inte alls nöjd. Hon var minsann
hungrig.
Så vi skyndade oss hem till Sara, där Ulli, vovven och
hon satt och hängde.
Cleo blev nöjd efter lite mat i magen, och sen
tvärslocknade hon på mitt bröst. <3

Men en sak som jag irriterar mig på något enormt är
alla dessa jävla gamlingar med antingen kundvagnar
eller rullatorer! Dom kör på en som att man inte finns.
Eller så blänger dom argt på en, fast man står typ i en
hylla eller i en vägg och försöker hålla sig undan med
barnvagn och hela köret.

En annan sak som irriterar mig är när, oftast älder,
alltså 35+ och uppåt, stirrar på en som att man har
misshandlat sitt barn, när hon ligger i vagnen och skriker.
Dom där dömmande blickarna, och ja, jag har faktiskt 
sett en och annan som har skakat på huvudet åt mig.
   
En gång, på coop på sveaplan, sa en gubbe åt mig att
ta upp mitt barn, fast jag stog med varukorg i ena handen
plånbok i andra, samtidigt som jag skulle betala.
Då svarade jag att jag inte hade två extra armar. 
När jag betalat och packat varorna lite snabbt i kassen,
tog jag självklart upp Cleo för att trösta henne.
Då kommer en surtant fram och säger:
- Ja, man blir ju så irriterad när dom ligger där och bara
skriker
!
Varpå jag svarar:
- Vad tycker du jag ska göra? Slänga fram tutten i kassan
och amma henne här
?!
Hon ler då och säger:
- Men hon är ju för söt!
Jag blänger ilsket på henne och försöker storma där ifrån
så gott jag kunde, med barn i famnen, vagn att köra och 
kassen slarvigt inslängd under vagnen. 

En till sak som är grymt irriterande är alla dessa människor
som absolut inte borde arbete med det dom gör.
Exempelvis oempatiska och otrevliga sjuksköterskor.
Fick tala med en sådan idag, när jag ringde 1177.
Hon tyckte jag egentligen skulle skylla mig själv, som inte
fått tag på min vårdcentral efter att jag missat min läkartid
i morse för att jag försov mig.
Visst, i vanliga fall kan jag hålla med, men inte efter att jag
förklarat att jag fick somna runt 04-tiden inatt, eftersom att
min dotter grät fram tills dess.
Då är det inte konstigt att man försover sig. Och det är ju
inte mitt fel att jag inte fick tag på vårdcentralen igen.

Fick, efter mycket om och men, en jourtid ikväll.
Och då kommer vi in på ytterligare en sak som irriterar mig.
Nämligen att bara för att jag är tvungen att ha en jourtid, så
är det dubbelt så dyrt. 300 kr för att bli klämd på magen och
stucken i fingret, och sedan få höra det jag redan visste, att
jag förmodligen har urinvägsinfektion och sedan få ett recept
på Selexid för det...
300 kr!! Inte mitt fel att jag inte fick tag på vårdcentralen
igen ju. Inte mitt fel att jag måste ha antibiotika snabbt vid
tecken på UVI pga känsliga urinvägar och njurar!
Jaja, nu är det fixat i alla fall.

Det var väl min dag i korta drag.

Hejdå!

Kommentarer

Säg något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill säga:

Trackback
RSS 2.0