Ordet ensam.

Slår man upp ordet "ensam", eller "utanför", ja,
då dyker mitt face upp. Det är sant! Googla!
Haha, nädå.
Men det är så jag känner mig.

Jag och M har en dålig dag. Alltså småtjafs hela
tiden. Och jag vill bara komma ifrån en stund.

Jag var nyss på promenad med Cleo, och det var
väldigt skönt att komma ut en sväng. Jag passade
också på att ringa Sara då. Och det var så jag
blev ännu mer ledsen.

Min låtsaspappa skulle egentligen komma hit idag.
Fast jag har inte hört av mig, och han har inte
hört av sig. Men vi hade sagt att han skulle komma
idag för att fira mig.
Men det visar sig att han minsann är med systrarna
idag istället. Dom har visst varit på Tuna Park.
Och jag såg på facebook att både Sara och Ulli
kommit hem med nya skor. Och om jag gissar rätt
så är det inte dom som betalat dom själva.
Känns roligt att dom får presenter, fast det är jag
som fyllt. Kan ju även passa på att nämna att jag
fortfarande inte fått en enda present. Inte av
någon. Eller ja. Ett 6-pack med 25cl cola i glasflaska
av M då, men jag vet inte om det räknas.

Det värsta är ändå att jag har ingenstans att "fly",
när jag känner att jag behöver komma ifrån. Enda
alternativet jag har är att gå ut och gå. Men jag har
ingen lust att gå och gråta ute i allmänheten.

Mamma ska nog komma imorgon en sväng i alla fall.
Men känner jag henne rätt så lär hon ju ställa in.

Man är inte så viktig längre. För någon.
Eller jo, för Cleo. Tur det.

Hejdå.

Kommentarer
Sagt av: Malin

Åh! Fy fan, nu tänker jag hitta något fint att skicka till dig i födelsedagspresent!

2009-11-21 @ 15:48:47
Sagt av: Maria

Usch, det låter inte alls bra! inte för att vara ytlig eller matriell så, men det är ju lite konstigt att du inte fått nån present alls. Visst att man inte fyller jämnt (0 eller 5), men en liten gest uppskattas ju. En trisslott eller vad som helst! Riktigt kasst att inte du var medbjuden när dina systrar var det.

Jag vet precis hur det är att vara ensam, hela förra året hade jag inte en enda vän i Malmö och vantrivdes på jobbet! Hoppas dina vänner inser vad dom gör och att åtminstone familjen grattar dig lite i efterskott! kram

2009-11-21 @ 16:28:46
URL: http://readingmary.blogg.se/
Sagt av: Erica

så typiskt att jag flyttat till köping :(

du är viktig!



massa kramar!

2009-11-21 @ 16:48:48
Sagt av: Urpan

Man kanske ska ha all fakta innan man yttrar sig. Bara en tanke!

2009-11-21 @ 20:54:56

Säg något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill säga:

Trackback
RSS 2.0