Saker jag trodde innan jag fick barn.

Jag satt på familjeliv.se och kikade runt lite, och då
slog det mig att jag var väldigt naiv innan Cleo
föddes. För innan hon föddes så trodde jag exempelvis
att...

...alla barn älskar att ligga i barnvagn.
Jo, tjena. Till en början så gick det bra för Cleo att
sova och ligga i barnvagnen. Alltså dom första dagarna.

...alla barn kan ligga själva på filten på golvet en stund.
Eller inte. Cleo blev fullkomligt hysterisk om man ens
funderade på att lägga ifrån sig henne för ens en sekund.
Jag fick inte ens kissa utan att hon skrek som att hela
jorden höll på att gå under.

...bärsjal passar alla barn.
Fel igen. Samma sak som barnvagnen. Det gick dom första
dagarna, men sen hatade hon den. Alltså verkligen hatade
den.

...inte att tiden skulle gå så otroligt snabbt!
Neej... När jag var gravid, åtminstone på slutet, så stod
verkligen tiden stilla. Jag hatade alla som sa att "nu är det
inte långt kvar!"
och liknande "uppmuntrande" ord.
Nu blir jag nästan irriterad om folk istället säger att tiden går
så långsamt. För herregud! Den springer ju bara iväg!

 
Idag vet jag ju alla dessa saker. Men det finns ju säkert saker
jag fortfarande tror, om äldre barn, som sedan kommer visa
sig inte alls stämma.

Ville bara dela med mig! (;

Vad trodde du/visste du inte innan du fick barn?

Hejdå!


Kommentarer
Sagt av: haniki

att jag aldrig skulle kunna bli irriterad och skrika på mina barn. nu sker det typ 18 ggr om dan :/

sen så trodde jag inte att man skulle kunna kärleken så fysiskt. ibland får man ju faktiskt ont i hjärtat på rikigt :)

2009-11-26 @ 22:16:22
Sagt av: Mizuki

Jag trodde:

Att graviditeter var lätta, gulliga saker med lite sparkspark i magen och ev. ont i svanken mot slutet.

Att amning var äckligt.

Att jag skulle älska att samsova.

Att det bara fanns ett sätt att vara en bra förälder på.

Att jag aldrig skulle köra barnvagn.

Att man kunde fortsätta leva precis som vanligt.

Att man var en bättre förälder om man hade polarn eller danskmärken på sina barn.



Gud, vad länge sedan det var. Jag var väldigt ung och väldigt svart-vit i mitt tänkande. Y tog ur mig mina villfarelser rätt snabbt. ;)

2009-11-27 @ 09:29:32
Sagt av: em

trodde aldrig att jag skulle uppskatta det så jäkla mycket att få äta en hel måltid i lugn och ro eller att man kunde njuta av att få duscha och faktiskt hinna ha i balsam, ha ha.

2009-11-27 @ 14:42:45
Sagt av: haniki

haha, em har så rätt. och få skita i fred! utan att nån står utanför dörren och skriker/sitter i ens knä/river hela badrummet ;PP

2009-11-27 @ 18:39:34

Säg något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill säga:

Trackback
RSS 2.0