BB-låten!

När vi låg på BB så lyssnade jag på radio en dag
när M var iväg och matade katten.
Cleo låg på mitt bröst, och så började den här
låten:



Lenka - The Show

Jag fick då världens lyckorus vill jag minnas.
Jag blev inte påverkad av texten, för den har
jag fortfarande inte orkat lyssna så mycket på.

Men jag blir lika glad varje gång jag hör den här
låten.
Det är min och Cleo's BB-låt.

Annars så är det här vår låt:



Brahms Vaggvisa
(Fast det är synd att dom inte har hela texten med.)

Den här vaggvisan brukade jag nynna på när Cleo låg
i magen. Speciellt i slutet när jag duschade. Hon sparkade
då varje gång jag slutade nynna.
Nu nynnas den mycket på kvällarna måste jag säga.

Det finns ett par låtar som påminner mig om min barndom
och mina föräldrar.

Bland annat påminner denna om min älskade mamma:



Eva Dahlgren - Vem tänder stjärnorna

Och denna påminner om min älskade pappa:



Rod Stewart - Sailing

Och så min och Mickes låt:



Finch - Letters to you

Jag slänger med denna goding också:



Lars Winnerbäck och Miss Li - Om du lämnade mig nu

Den påminner mig om första tiden i min graviditet.

Sen finns det såklart fler låtar som har minnen och är helt
underbara.
Men kom gärna med tips på mysiga låtar.
Och gärna låtar som man blir glad av!

Hejdå!





Kommentarer
Sagt av: Erica

nej jag gölr ju inte det :( bor i köping nu men är i etuna titt som tätt :)

2009-10-28 @ 15:15:41
URL: http://finsksprit.blogg.se/

Säg något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill säga:

Trackback
RSS 2.0