Misstag.

Malin: Attans att du inte bor närmre då!
Skönt att höra att det ändå finns nyktra 20+are!

Jaa, igår åt jag en pizza för första gången på evigheter.
Alltså var det ju mjölk i. Och jag tror att det var ett fett
misstag! Cleo var gnällig hela kvällen igår, och har varit
gnällig och skrikig idag. Jag förmodar att det är magen,
och anledningen är nog att jag åt saker med mjölk i.
Trist. Det gör jag inte om! Inte så länge som jag ammar
och ger henne bröstmjölk.

Men jag har börjat fundera på om man kanske ska ringa
till BB, alltså amningsmottagningen och säga det att det
inte funkar med amningen, så man kan få den mjölkfria
ersättningen...
Jag vill ju egentligen inte ge upp amningen, men jag lever
i princip på strips/klyftpotatis, köttbullar, pasta och korv i
olika kombinationer. Köttsoppa går också ner. Och när vi
lyxar till det kan det bli nuggets eller nåt kött, men då utan
sås, och det, kan jag tala om, är ingen höjdare utan sås.

Så frågan är om jag tycker det är värt det?
Jag kan inte äta ute, eller nere på stan... Fika är bara att
glömma, för även om man frågar efter mjölkfritt, så får
man oftast inte det, då folk tror att man menar laktosfritt.

Jag tycker ju att det är supermysigt när det väl funkar,
men att ha det såhär... Hela tiden oroa sig för vad man äter...
Det är inte humant.
Oftast struntar jag i att äta ända tills magen gör så ont av
hunger att jag inte har nåt val...

Jaa... Jag hör ju själv hur det låter... Mjölkfri ersättning kanske
är det bästa för oss båda?
Närheten har vi ju ändå. Hela tiden.

Kanske man ska ringa amningsmottagningen/BB och rådgöra
med dom?
Jag gör nog så.

Känns bara så trist att ge upp amningen helt.
Jag ska prata med M också och höra vad han tycker.

Hejdå.

Kommentarer
Sagt av: Linda

Du kan ju alltid ringa och bolla frågan med dem.

Kram och tala om hur det gick =)

2009-10-05 @ 09:59:22
URL: http://lindacecilia.webblogg.se/
Sagt av: haniki

fan vad gay. det måste kännas jobbigt när det ändå funkar så bra med amningen. det vore ju lättare om du t.ex hade dåligt med mjölk eller att hon inte gick upp i vikt. hoppas iaf att du kommer fram till vad du ska göra. inget sätt är ju fel :)

och jag hoppas att du får prata med nån bra, som inte får dig att tro att du är sämst om du inte ammar. så är ju tyvärr de flesta :S



och helt galet att mako fyller nu, det känns ju som att det var nyss som vi var med och firade honom! haha

sakta tiden går ;) du får hälsa grattis från oss iaf! tror minsann att fredrik saknar honom lite, han brukar prata om honom ;) kramis

2009-10-05 @ 10:02:23

Säg något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill säga:

Trackback
RSS 2.0