Update.

Orkade aldrig uppdatera igår, så jag gör det nu då.

Jag ringde till BB/amningsmottagningen och fick prata
med en jättebra barnmorska där. Hon lyssnade verkligen
och förstod mig.
Det slutade med att jag fick gå upp dit och hämta mjölkfri
ersättning. Visserligen bara en liten burk, men nu finns
det ändå hemma som reserv, om inte min mjölk räcker
till, eller om jag märker att hon får jätteont i magen efter
jag ätit nåt med mjölk i.
För det sa hon att jag ska göra. Jag ska äta som jag brukar,
för att jag annars har så svårt att äta. Mjölkfritt är inte
enkelt ska jag tala om.

Så nu ska jag börja äta som vanligt och se hur Cleo
reagerar på det.
En gång = ingen gång. Alltså om hon blir gråtig/skrikig/gnällig
idag så ska jag ändå fortsätta äta som vanligt. Men är hon
så imorgon och i övermorgon också, ja, då är det nog mjölken.
Och då återstår bara att försöka bestämma sig för hur man
ska göra... Fortsätta amma eller sluta?

Barnmorskan på BB tyckte att jag skulle sluta i så fall.
Hon sa att det inte är bra eller hälsosamt för mig om jag måste
äta mjölkfritt, eftersom att jag blir så begränsad, nere och orolig
av det.
Man måste ju då hela tiden passa sig för vad man stoppar i sig.
Glöm fika, glöm att äta ute...
Men samtidigt så vill jag ju att Cleo ska få min bröstmjölk...
Men som barnmorskan sa; Cleo mår bäst av att ha en mamma som
mår bra. Det är då du är en bra mamma.
Hon menade alltså att jag inte är en sämre mamma bara för att
jag slutar amma, men jag blir en sämre mamma om jag inte mår
bra.

Jaja. Hon var jättebra att prata med i alla fall.
Och vi får väl se hur det går nu då. Håll tummarna för att det går
att äta mat med mjölk i!

Nu ska jag gå och handla.
Hejdå!


Kommentarer
Sagt av: haniki

skönt att du fick prata med normalt folk! :D

hoppas det går bra att äta för dig nu. pussis

2009-10-05 @ 18:44:20
Sagt av: Malin

Barnmorskan har så rätt när hon säger att du är en bra mamma när du mår bra! Ammning eller ej! Du är ändå en bra mamma. Såklart!

2009-10-05 @ 23:02:14
Sagt av: Linda

Skönt , håller tummarna!

kram

2009-10-06 @ 10:08:50
URL: http://lindacecilia.webblogg.se/

Säg något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill säga:

Trackback
RSS 2.0