Ont i hjärtat.

Vet ni vad jag inte gillar?
Jag gillar inte månaderna januari, februari och
jag fullkomligt avskyr mars.
För mig är dessa månader sorgens och eländenas
månader. Januari är väl okej. Februari lite, lite värre.
Men mars... Mars borde inte ens få finnas med i
kalendern.

Det kanske inte är så farligt med januari och februari
när jag tänker efter. Mars kanske inte heller är helt
hemsk.
Men årstiden. Fyfan. Bara elände! Allt är grått och trist.
Det är kallt och våren känns väldigt avlägsen.
Man har ingen lust att gå ut. Man har ingen lust att göra
något.

Och så har vi 12 mars. Sorgens och smärtans dag.
Dagen då min älskade pappa dog. Och i år är det
10 år sedan han lämnade oss. Det gör fruktansvärt ont.

Och idag fick jag reda på något som smärtar det också.
"Inget är hugget i sten" sägs det, men jag tror att det
åtminstone är ristat på den förbaskade stenen. Bögsten.
Jag gillar inte stenen överhuvudtaget. Och inte det som är
ristat, hugget eller ens skrivet, på den jävla stenen.

Vad gör jag då, liksom?

Jag muntrar upp hela detta eländiga inlägg med en bild.
Med min lycka


Kommentarer
Sagt av: Maria

Vad har hänt gumman? Skriv ett mejl eller nåt!

För mig är mars bra, nästan hela familjen inklusive mig fyller år, roligt fast man bli pank! kram

2010-02-09 @ 16:50:08
URL: http://readingmary.blogg.se/
Sagt av: haniki

haha, men vilken tokunge! saknar er <3

2010-02-09 @ 19:29:10
Sagt av: Linda

Tio år, har det redan passerat tio år?

Känns inte som tio år sedan.

Din lilla solståle är så underbar på alla bilder, man bara ler!

Kram kram

2010-02-09 @ 19:53:02
URL: http://lindacecilia.webblogg.se/

Säg något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill säga:

Trackback
RSS 2.0