Varför framställa sig själv som patetisk?

Jaa... Återigen funderingar kring facebook. 
Varför skriver man ut saker, där man får sig själv att framstå som en patetisk, tragisk psykist instabil människa? Jag bara undrar! Jag skulle aldrig skriva ut sådana saker. Klart man kan skriva om man har en dålig dag, nåt gått galet och så, men att hela tiden skriva hur misslyckad man är, hur många som hatar en och liknande, utan undantag, det tycker jag är så patetiskt. 
Vad vill man få ut med sådana statusuppdateringar? Uppmärksamhet? Medömkan? Ja, jag vet inte. Jag tycker inte synd om sådana personer, jag tycker att det är patetiskt att man, istället för att söker hjälp, eller tar tag i sitt liv, sitter på facebook och beklagar sig. Som att någon på facebook skulle kunna förändra den personens liv.

Ja, vad vet jag?

Kommentarer
Sagt av: ullan

Word! "tyck synd om mig-statusar" har man sett för många av. :p

2011-08-01 @ 20:31:31

Säg något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill säga:

Trackback
RSS 2.0