Hard working mum...

Jaa, jag har ju börjat praktiken. Det är ganska roligt,
och lärorikt. Men den här helgen har jag knappt hunnit
träffa min lilla familj. Och det gör ont i hjärtat att knappt
hinna träffa lillskruttan. Herregud vad jag saknar henne!
Hur ska det bli i sommar då, när jag ska jobba hela
sommaren, och då förmodligen heltid? Jisses vad ont det
gör i  hjärtat när hon gråter efter en när man måste kila till
bussen...

Men jag gör ju detta för en bra sak. För vår skull. För
hennes skull. För min skull. För hela lilla familjens skull.
Men jaa... jag saknar henne. Och jag saknar M.

Men jag är ju inte unik. Många småbarnsföräldrar har
det ju såhär. Och då ska väl jag också klara av det?
Men det är tungt att vara ifrån Cleo så mycket.

Imorgon är jag och skruttan lediga. Då ska vi ha en riktig
mamma-dotter-dag! Kanske vi åker ner på stan och skämmer
bort oss med lite nytt till garderoben?
Eller så kanske vi tar en långpromenix och matar änderna?
Eller så kanske vi bara är hemma och gosar, busar, leker
och pussas?
Vi får väl se hur humöret är för både henne och mig imorgon.

Nu ska jag sova, så jag är hyfsat pigg imorgon.

God natt!

Kommentarer

Säg något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill säga:

Trackback
RSS 2.0