Recept på tortelinigratängen:

Em frågade efter recept på tortelinigratängen,
so here it is!

Du behöver:
Tortelini med ostsmak
Matlagningsgrädde
Strimlad eller hackad bacon
Svartpeppar
Riven ost

Såhär gör du:
Koka tortelinin. Koka till så många personer
som behövs. (Jag brukar göra nästan 500g till
en stor form).
Stek baconet tills det är nästa krispigt.
Häll av vattnet från tortelinin och blanda ner
baconet (jag brukar köra två paket färdig tärnad
bacon till en stor form).
Häll over allt i en stor ungsfast form. Häll över ca 250ml
matlagningsgrädde (mer eller mindre beroende på
hur saftig man vill ha den. Jag gillar saftig, så jag
tar lite mer.)
Peppra lagom med svartpeppar (efter smak, beroende
på hur stark man vill ha). Blanda allt så pepparn blir
jämn överallt. Strö sedan över med riven ost.
In i ugnen, som du har ställt in på 225grader, i 15-20
grader, eller tills osten blivit gyllenbrun.
Låt sedan stå ett par minuter innan du äter.
Klart!

Smaklig måltid!

Hejdå!

Kommentarer

Säg något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill säga:

Trackback
RSS 2.0