Tisdag.

Jag är helt slut. Så himla trött. Orkar knappt gå och kissa.

Var så himla roligt att träffa alla idag! Och Elvis och Albin <3
Så himla söta! Kom på efter att Haniki åkt hem att det är
typ nästan exakt ett år sen man fick träffa pojkarna för första
gången! Tiden går så himla snabbt!
Men det var praktiskt att ha pojkarna här också, för då såg man
vad man verkligen måste barnsäkra. Typ hela vårat vardagsrum.
Får ta upp det där med M sen (;

Sara och Ulli stannade till kvart över sju typ. Och när Soppi och
Sweedy hade gått så somnade båda två i vår soffa. Jag ville också
sova, men det gick inte. Hade så ont i höften och skinkorna då så...

Haha! Devi är helt slut! Hon ligger här brevid mig i soffan, på en plats
där hon inte brukar ligga, och sover. Pojkarna tog nog all hennes
energi! Haha, stackarn. Bäst hon vänjer sig. (;

Jag satt och tänkte nyss på det här med försäkrningskassan och
föräldrapenningen man sedan skall ta ut... Allt verkar så komplicerat
och jag känner mig ganska förvirrad över hela den där saken.
Vet att moderskapsintyget skall in först, och det får jag snart av min
barnmorska. Men sen då? För hur länge ska man söka? Tänk om jag
vill söka olika dagar olika månader? Funkar det som med kassakort?
Nån som vet? Jaa... Det lär ju visa sig. Annars för Haniki hålla en kurs
för mig. Hon borde ju veta (;

Nej. Jag har nog inte så mycket mer intressant att skriva idag...

Hejdå.

Kommentarer
Sagt av: Mizuki

FK har info-möten för blivande föräldrar som ni kan gå på om ni vill. Du kommer att få info om det på MVC eller om ni går på föräldragrupp.

Har du e-leg anmäler du lättast över nätet, och ja, du kan ta ut olika/ olika många dagar olika månader/veckor. :)Du kan anmäla alla dina dagar (240) på en gång om du vill eller anmäla månad för månad. Ska du få dagar av M kan han ge dig 180 av sina dagar, 60st SGI-dagar måste han behålla.

90 av 480 dagar är med lägsta nivå, dvs 180kr/dag, resten är SGI-dagar.

Man kommer in i det efter ett tag och då blir det lätt.

Lycka till! :)



2009-03-25 @ 14:03:41
Sagt av: haniki

skaffa e-leg så löser du allt visa nätet :) då kan man ju välja själv hur många dagar man vill ha, från månad till månad.

2009-03-25 @ 19:35:37

Säg något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill säga:

Trackback
RSS 2.0