Att heta, eller inte heta?

Jag har funderat mycket på det här med mina namn
nu på senaste.
Alltså jag är ju Bili men borde jag heta det?
Nu, när jag har mognat ett par kilon, så låter ju inte
mitt gmala/andra förnamn så dumt. Det är ju till&med
ganska fint (!).
Så jag har ju funderingar på att eventuellt byta tillbaka,
eller ändra ordningen på namnen, så mitt gmala/andra
förnamn blir mitt första och mitt tilltalsnamn.

Jag tänker på framtiden också. Jag tror nämligen att det
är lättare att få jobb med mitt gamla/andra förnamn, för
det är liksom "vanligt".

Sen har jag också funderat på det här med hårgfärg...
Jag är ju sugen på att bli ljusare, men samtidigt så trivs
jag ju bra i mörkt. Kanske inte svart då, men mörkbrunt
åtminstone.

Och så funderar jag på att klippa lugg. Då har man ju
liksom alltid en "frisyr" istället för att hela kalufsen bara
hänger rakt ner liksom.

Ojoj! Har jag en identitetskris måntro?
Jag skulle ju inte vilja kalla det så, men jag vill hitta tillbaka
till mig själv igen.


Så vad tycker ni? 
*   
Ändra namnen eller inte? (Byta ordning då alltså).
*    Vilken hårfärg? Ljusare eller hålla mig till mörkbrunt?
*    Lugg eller inte?

Jag vet nog redan själv hur jag vill göra med allt, men det
kan vara kul att höra era åsikter också!

Nu ska jag sova en stund.

Hejdå!

 


Kommentarer
Sagt av: Malin

Jag vet inte ens vad ditt andra namn är! Men det låter smart att ha ett "vanligt" namn som tilltalsnamn och sedan ha ett andranamn som kanske vänner och familj använder.



Varför inte ljusa bara lite? Typ brun?



Och lugg är FINT!

2009-10-30 @ 10:32:50
Sagt av: Sara

För mig kommer du ju alltid att vara Emma :) Det var ju trots allt jag som valde det namnet... Men gör det som känns mest som du.

Och jag tycker ju att du är jättefin i lugg, det vet du! Det passar ditt ansikte så bra :)Vad gäller hårfärg så är du lika fin i allt. Tråkigt svar kanske, men så är det.

2009-10-30 @ 10:34:03
Sagt av: Maria

Jag håller med dig om att det ksnke är lättare att få jobb om det står Emma i papprerna. Emma är fin dessutom! Men du kan ju ha Bili som mellannamn=)



Du passar sjukt bra i mörkt hår, men du var blond när vi gick i samma klass. Förstår om du vill bli ljusare igen, men jag gissar att du tröttnar på det sen också=) Lugg tycker jag du ska satsa på! Om inte annat så växer den ju ut igen. Håret är ju ingen permanent förändring som med namnet ju =)

2009-10-30 @ 10:52:23
URL: http://readingmary.blogg.se/
Sagt av: haniki

1. du får byta namn om du vill, men bara om det är okej att jag fortsätter kalla dig för bili. jag tror inte att jag nånsin sagt emma till dig? haha. men jag förstår din point in the matter liksom!

2. det skulle vara kul att se dig i nåt ljusare! annars tycker jag att du passar fint i mörkt, mörkbrunt är fint. svart känns det som att du har "växt ifrån" hehe, även fast det också är fint!

3. du är fin i lugg! kör på det, som du sa så känns det mer som att man har en frisyr när man har lugg. och det är fett värt när man har barn och inte har tid att fixa håret varje dag. jag skulle ha lugg om jag inte hade min virvel där, för den gör att jag ändå måste fixa en massa innan det ser bra ut.



ja, det är vad jag tycker! fin jackan var förresten :)

puss!

2009-10-30 @ 13:45:32
Sagt av: Linda

Emma är ett jätte fint namn =)

Definitift lugg.



Oj, ja dagarna går fort.

Vet inte om det är tänder men, vi får se med tiden =9

Kram

2009-10-30 @ 15:04:35
URL: http://lindacecilia.webblogg.se/
Sagt av: hmm

varför inte bara heta emma som du alltid har gjort? skippa det där andra, döp din nästa unge till det istället om du tycker om det! så, nu gör som jag säger! emma is the shit! kram på dig!

2009-10-30 @ 22:08:38
Sagt av: bili

hmm: Vem är du? (:

Bili skulle jag aldrig kunna döpa mitt nästa barn.

Jag liksom ÄR Bili. (;



Kram själv!

2009-10-31 @ 00:13:06
Sagt av: Anonym

Skaffa ett liv. Palla fundera på saker som inte betyder nått. Finns viktigare saker att lägga sin energi på. Ditt namn är Emma. So what? Om du vill bli kallad för berit så e inte d så svårt...

2009-10-31 @ 14:10:35
Sagt av: charlotte

edu kommer alltid att vara min emma...o du passar jätte bra i de du klippt o färgat dig i men måste ju säga att du e jätte fin i ljust me.. du o ja <3 kärlek till dig..

2009-11-01 @ 19:10:32
URL: http://amazinglotta.blogg.se/

Säg något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill säga:

Trackback
RSS 2.0