Tarmarna spökar.

Haha! Shit!
Nyss så rörde det sig ordentligt, långt ner i magen
på mig och jag fnissade till. Jag vände mit mot M
och sa:
- Hade jag inte vetat bättre så hade jag varit säker
på att jag just kände en spark i min mage!

Tänk att tarmrörelser, eller bubblor eller nervryck,
eller vad det nu var, kan vara så likt en liten bebis-
rörelse.

Detta är alltså ett vanligt fenomen, när man fått barn.
Fantomsparkar, kallas det.
Rätt ballt ändå. För sparkarna i magen är det jag
saknar mest med graviditeten. Och längtan, och att
veta att min lilla skatt fanns där inne och snart kommer
till oss.

Nej, här blir inga barn gjorda! (Inte än på ett par år
i alla fall!)


Kommentarer
Sagt av: Linda

Samma händer mig lite då och då.

Ibland kan jag tänka att det skulle vara så mysigt men nej, vi väntar vi med.

Kram

2010-01-28 @ 09:02:45
URL: http://lindacecilia.webblogg.se/

Säg något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill säga:

Trackback
RSS 2.0