Att vara ball eller bara inte ha nåt liv?

Jag har funderat mycket på det här med statusuppdateringar
på Facebook.
Det finns egentligen inget mellanting mellan "jag-är-så-ball-för-
jag-har-skrivit-nåt-helt-wacko-på-min-status-"statusuppdateringar
och "jag-har-inget-vettigt-att-uppdatera-min-status-med-så-jag-
gör-ett-miniblogg-inlägg-här-som-är-helt-ointressant-och-tråkigt-"
statusuppdateringar.

Antingen är det exempelvis:
Olle Olsson suger på en diskborste bara för att jag kan!

eller:
Olle Olsson har inget att göra idag. Så jag ska nog dammsuga,
skura, putsa förnster, laga lax till lunch och sen slappa i soffan
och ringa till min mamma och prata bort en timma. Sen ska jag
skura toaletten och sen sova.

Ingen utav dom är ju speciellt intressanta. Ändå sitter vi till höger
och vänster och "gillar" inlägg. För att... Ja? varför egentligen?
Jag antar, och hoppas, att folk, liksom jag, vet att ens statusupp-
datering egentligen är helt ointressant för dom flesta av ens "vänner".

Jag tror inte att det är speciellt många som bryr sig om jag ska
amma, byta bajsblöja, ut och gå eller hoppa bungy jump.
Faktiskt.


Kommentarer
Sagt av: haniki

haha, känner mig pikad. jag gör alltid helt obetydliga status-uppdateringar. jämt. men jag har ju inget liv heller.. :/

2010-03-08 @ 14:33:46
URL: http://haniki.blogg.se/

Säg något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill säga:

Trackback
RSS 2.0