Vecka 37 (36+2), 25 dagar kvar!

Jahapp.
Andra besöket på förlossningen här om natten och återbesök
dagen efter. Men ingen bebis.

Nej, anledningen till att vi drog dit var och är för att jag hade/har
så ont i vänster sida av ryggen. Det strålar ut i sidan, ner i magen.
Men inget var fel. Inget fel på bebis, och inget fel på mig eller mina
njurar, så det var ju skönt!
Men dom trodde det berodde på foglossningen, som gjort att jag
belastar ryggen fel. Eller att det är mina muskler som värker.

Det typiska är att jag har gott om sammandragningar, och även
förvärkar, men inte sjutton hade jag en enda när vi var där uppe.
Varken på natten, eller dagen efter. Dom lär ju tro att jag ljuger!
Haha!

Nej, jag är så otroligt nere just nu... Jag håller på att längta ihjäl
mig efter Cleo. Väskorna står packade, och jag letar tecken på
om det är nåt på gång, men icke. Blir lika glad varje gång jag får
en förvärk som gör ont, för att efter en stund bli ledsen och besviken.
Jag vill inte höra av NÅGON att jag har ett par veckor kvar, att hon
kommer när hon är redo, eller liknande "uppmuntrande" kommentarer!
Jag vet att det är vanligare att man föder efter beräknat datum som
förstföderska, men saken är den att förlossningen kan starta redan nu,
och hoppet är det som gör att jag  ens orkar gå upp på morgonen/förmiddagen.

Tänk att man kan längta så mycket efter att ha så ont. Är det inte sjukt?

Annars så har jag, som sagt, förvärkar och sd (=sammandragningar),
grym halsbränna, en mage som gör lite som den vill, foglossning utan
dess like, ont i ryggen, nere, deppig, tjock och tung. Plus att jag har en
rumpa i lungan (oftast).
Men det är häftigt att känna dom olika kroppsdelarna i magen!

Och samtidigt som jag saknar folk, och mina vänner, så orkar jag inte.
Jag orkar inte träffa någon egentligen. Inte så roligt att sitt och försöka
vara munter och trevlig när man egentligen bara vill spy på allt och alla.

Värst är det att träffa föräldrarna och M's familj. Inte för att dom är dumma
eller elaka, jag vet att dom bara menar väl, och jag tycker otroligt mycket
om dom, MEN dom, (okej, inte M's pappa, och hans mamma är rätt
förstående också), tror att dom veeet hur det känns, hur jag känner och så
vidare. (Ni som är eller varit gravida vet vad jag talar om).

Som min mamma sa när jag sa att jag bara vill ha ut ungen nu:
- Hon kommer när hon är redo. Du kommer säääkert gå
över tiden med många dagar!
GAH! Inte en kommentar att rekomendera att säga till en höggravid
kvinna.

Lika irriterande, (förlåt ni som sagt så, men jag måste vara ärlig),
är det när folk säger:
-Åh! Kan hon inte komma nu?! Jag längtar såååå mycket
tills hon kommer!
JAHA?! Vad tror ni att jag och M gör då?!

Eller när folk säger hur jag känner under graviditeten,
eller inför förlossningen! Det gör mig galen.
Eller folk (förlåt alla ni som gjort så, jag vet att ni menar väl) som
ska försöka "lära" mig saker om graviditet och dyl. Exempelvis vad
preeklampsi är. (Havandeskapsförgiftning). Eller vad en förvärk är.
Eller vad en slempropp är.Eller vad ctg är. Och så vidare.

Jaa, ni fattar.
Förlåt att jag är så bitter, men jag är så less.

Gud nåde den som kommer med "goda råd" om bebisen sen
när hon är här, om jag inte själv ber om råd.

Och Gud nåde den som sliter henner ur mina eller M's armar,
vagnen,  babyskyddet osv, utan mitt tillstånd.
Och Gud nåde den som pussar på henne, om det så bara är
på hennes hand, den första tiden!
Jaa, det finns mycket mer som jag inte vill att folk ska göra, men
det tar vi när situationen uppstår.

Jaa, ni ser, tiger/lejonmamman är redan här! (;

Justja! Anledningen till att jag skulle blogga var att jag skulle
berätta om en genialisk idé jag fick tidigare idag!
På min nya mobil kan man blogga direkt med mobilen genom
ett smidigt program, fast i en annan bloggportal.
Kul! tänkte jag, då kan jag ju (innan det blir för jobbigt och intimt)
blogga direkt från förlossningen!
Men grejen är ju den att man inte får ha på mobilen på förlossningen.
Så ni får inte vara med! ;D

Jaja. Hoppas nån fortfarande läser. Har ju varit dålig på att blogga
nu på sistone. Förlåt.

Hejdå!


Kommentarer
Sagt av: Anonym

förvärkar är samma sak som sammandragningar...

2009-08-06 @ 20:42:16
Sagt av: BILIX

Svar till anonym: Visst, men förvärkar gör ont, det gör inte vanliga sammandragningar. Så skit ner dig.

2009-08-06 @ 21:52:54
Sagt av: Belinda

Hehe gumman .. det låter inte alls bra de där! Vet inte va ja skulle skriva.. mer än att vi skickar massor av kramar till dig/er :) ..

Från mig o Nowalie :) .

2009-08-08 @ 00:36:57
URL: http://mammabelinda.bloggagratis.se
Sagt av: haniki

haha, kommer aldrig våga höra av mig till dig ><

jag som t.o.m håller på med en liten presentkorg till er, men ni kan få den... ja, när du vill :)

ska inte försöka skriva nåt uppmuntrande för det kanske bara blir fel, men jag tänker på dig iaf, och saknar dig :) puss!

2009-08-08 @ 11:16:21

Säg något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill säga:

Trackback
RSS 2.0