God...?

Middag?
Usch vilken ågren. Det är ju inte bra för varken mig
eller Cleo att sova bort hela dagarna! Men man får
inte heller glömma att hon är ett spädbarn, och jag
kan inte göra så mycket - än - för att påverkar
hennes dygnsrytm. Man får helt enkelt finna sig i det
hela.

Hela Cleo's rutiner blev ju helt åt fanders efter helgen,
då vi var hos min svägerska. Det är sen dess som allt
blivit upp och ner.
Börjar fundera om det är någon som har lurat i henne
att vara vaken hela natten, bara för att jävlas med mig.
Kanske hennes farfar? Han är en skämtare han!


Nåväl. Vi får väl se när lillhjärtat somnar inatt. Hon sov
ju, trots mina försök att aktivera henne under amnings-
tillfällena under dagen, ända fram till 15... Inte bra.
Ska nog ringa bvc imorgon eller på måndag och höra vad
man kan göra för att vända tillbaka dygnet.

Nej, nu ska jag nog dammsuga lite. Sen kommer Sara
och Thompa hit.

Hejdå!

Kommentarer
Sagt av: Mizuki

Några saker som har funkat för oss:

Totalt mörkt och tyst (ingen tv, ingen dator, ingen läslampa, inget prat) på natten och massor av ljud, ljus och liv på dagen. Sömn föder sömn så låt henne sova när hon somnar. Skapa morgon- och kvällsrutiner och håll dem sedan (menar inte läggning utan att t.ex kl. 20 borstar ni era tänder, tar på pyjamas och varvar ner i soffan, kl. 8 går ni upp, tvättar ansiktena och dansar eller vad som nu funkar för er. ;)).

2009-12-10 @ 17:01:30

Säg något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill säga:

Trackback
RSS 2.0