Jag är inte så onormal ändå...!

Vet ni hur jäkla bra det var att gå på den här
föräldraträffen? Det var sjukt bra! Numer inser
jag att jag int har varit, eller är, så onormal eller
konstig trots allt.
Man kände igen sig i det dom andra mammorna
berättade om första tiden och om deras barn och
rutiner, och många nickade instämmande när jag
själv berättade lite hur vi har haft det.

Efter träffen, alltså när den var slut, så frågade jag
en trevlig tjej om vi skulle göra sällskap på vägen
hem, för jag behövde gå en sväng så Cleo kunde
få sova en stund. Och det ville hon!
Så vi gick till Vilsta och svängde ner vid sporthotellet,
så vi kom ner vid Konsum Triangeln.
Hon var jättetrevlig, och det kändes så skönt och
naturligt att prata med henne. En annan mamma
liksom.
Vi pratade om allt från förlossning till sex efter förlo-
ssningen. Helt sjukt skönt att få prata om sådana
saker med någon som faktiskt gått igenom, och geno-
mgår det jag gått, och går, igenom.
Vi bytte nummer, och ska nog gå ut och gå imorgon
igen.

Woho! Jag har fått en mammakompis!

Nej, nu ska jag titta till Cleo. Hon sover än. I vagnen.
Det är bra. Hoppas på att denna långa sovstund, från
ca 15 nån gång, resulterar i en bra nattsömn för henne.
Vi får se. Det kan ju slå över, så hon blir jättepigg inatt
också.
Vi får hålla tummarna!

Hejdå!

Kommentarer
Sagt av: em

hoppas natten blir bra och kul att du hittat en "mammakompis" :D

2009-12-14 @ 23:26:05

Säg något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill säga:

Trackback
RSS 2.0