Migränen från helvetet!

Jaa, fy tusan vilke migrän jag haft idag. Jag kunde
inte röra mig imorse, för då höll jag på att spy. Så
jag var illa tvungen att ringa hem M. Inte bra. Men
så fort jag rörde mig, eller Cleo ens pep till, så skar
det i huvudet och jag höll på att förgås!

När M kom hem så somnade jag om. Och så sov jag
till 15. Bra. Eller inte. Hur ska jag nu kunna somna
inatt?!

När jag gick upp så hade jag bara "vanlig" huvudvärk,
men två alvedon gjorde susen på det. Så vi tog oss
en promenad till, först, statoil, för att pumpa däcken i
vagnen.
Till saken hör att jag köpte ju en pump igår. En hand-
pump. På Barnens Hus, som skulle vara "jättebra".
Jo, tjena. Den var sämst! 129 kr åt helvete! Gick ju
inte ens att pumpa med den! Och 17 olika munstycken
som inte ens behövdes. Nej. Sämst.

På statoil gick det i alla fall att pumpa däcken - någorlunda.
Nu är det lite mer luft i alla däcken, föutom ett. Det går
verkligen inte att pumpa. Det händer liksom inget.
Så antingen så köper vi nya däck, eftrsom däcken ändå är
6 år gamla och faktiskt ganska så ordentligt nötta, för runt
1000 kr, eller så köper vi en ny, begagnad, barnvagn,
som inte är lika gamal som våran, för runt 1000-2500 kr,
beroende på vad man hittar. Ska överlägga med min sambo.
Mycket irriterande, för hur som helst så kommer vi behöva
köpa det ena eller det andra, och just nu har vi egentligen
inte råd med den utgiften. Det är ju jul och allt...
Men måste man så måste man...

Nej, nu ska jag äta choklad och leta barnvagnar.

Hejdå.

Kommentarer
Sagt av: Åsa

Då förstår jag att du är mer frivillig än jag att vara ute, usch flyttkartonger. Snart är det min tur!



tack! :-)

2009-12-03 @ 21:18:54
URL: http://asonet.blogg.se/
Sagt av: haniki

luftdäck verkar inte så bra.. förstår inte riktigt grejen med dem? hoppas ni får bukt med däck-problemen iaf!

2009-12-03 @ 22:02:25
Sagt av: Maria

Vi kan starta en klubb du och jag, migränklubben! Fy fasen vad trött jag är på skiten nu! Har haft "vanlig huvudvärk" hela veckan och migrän 2 gånger senda i måndags! fy fasen!

2009-12-04 @ 14:25:08
URL: http://readingmary.blogg.se/
Sagt av: moll

Tänkte bara säga att jag gillar din blogg & försöker kika in varje dag för att läsa!

& ang luftdäck, så testa att ta ur innerslangen, ibland behöver man byta den, och det går att köpa hos cykelaffär för bara några tior :)

Och annars så såg jag för ca en månad sen att det sålde ut barnvagnar (iofs förra årets) köpte själv en brio happy för 1500:-

2009-12-04 @ 18:25:07

Säg något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill säga:

Trackback
RSS 2.0