Sicken dag!

Ojoj. Jag har varit igång hela dagen.
Jag började ju dagen med att gå till vårdcentralen.
Eller ja, efter jag gjort morgonbestyren.
Väl där höll jag på att brinna upp. Jag var så varm
och kände mig febrig. Cleo skötte sig exemplariskt.
Hon var så snäll och hon tyckte nog att det var
spännande att titta på alla människor.

Jag fick lämna ett urinprov och fick vänta.
Sen kom distriktsköterskan och pratade med mig,
eftersom att jag tydligen inte hade blivit inbokad hos
någon doktor. Det tyckte jag var konstigt, men det
var för att hon tyckte att jag skulle lämna urinprov
så fort som möjligt, med tanke på njurarna.

Hur som helst så hade jag minus på dom bakterierna
man brukar ha normalt, och alltså visar plus om man
har urinvägsinfektion.
Jag hade 1+ i blod, 3+ i äggvita och 3+ i vita blodkro-
ppar.

Jag frågade vad detta betydde, men hon kunde inte
riktigt svara på det. Men dom skickade iväg provet på
odling, så då får vi mer svar.

Sköterskan ordnade så jag fick Selexid utskrivet - igen.
Tredje kuren på 4 månader. Det känns inte så bra.
Men vad ska man göra när det tydligen är det enda
man får äta när man ammar...
Men jag tycker ju inte att det biter på mig. Liksom tredje
förmodade urinvägsinfektionen sen förlossningen.

När jag kom hem, efter att jag varit på promenad
efter besöket på vårdcentralen, så gick jag på toa.
Och jag blev rädd. Jag kissade ju blod!
Ringde VC igen, men jag skulle börja kuren, så skulle
jag ringa tillbaka om det inte blivit bättre till på fredag.
Men redan nu så är det nog bättre. För jag kissar inte
blod längre. Inte sist jag kissade i alla fall.
(Förlåt för allt kiss-snack!)

Känns inte heller så kul att man inte ens fått prata med
en läkare. Men men. Jag tyckte att dom sa att nån läkare
skulle ringa sen, när svaret från odlingen kommer.

På eftermiddagen kom Sara och vovven förbi. Det var
trevligt. Vi satt och kollade igenom alla bilder från i somras
fram till oktober typ.
Shit vad gravid jag var! Haha!

Nu sover Cleo. Vi får se när hon vaknar. Jag hoppas jag
får sova inatt, för jag är helt slut. Jag vaknade ju runt 08
idag.

Nej, nu ska jag gosa ner mig i soffan med M tror jag.
Fast han sover, men jag kan lägga mig hos honom.

Hejdå!

Kommentarer

Säg något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill säga:

Trackback
RSS 2.0