Sömn är överskattat.

Japp. Det verkar i alla fall min lilla fina tycka...
När jag, för en gångs skull, faktiskt är skapligt
trött och bara vill krypa ner i sängen med min
M, då har min lilla fina andra planer. Inget
sovande här inte!

Grejen är att hon somnar vid bröstet eller i
famnen, men så fort man försöker lägga ner
henne i hennes mysiga lilla säng, som till&med
faktiskt gungar, så vaknar hon och gnäller...
Man kan bli galen för mindre.

Jag försökte förklara att det är mitt i natten och
att alla ska sova nu. Till&med mamma. Men hon
lyssnade föga på vad jag sa.

När jag för tionde gången hade försökt lägga ner
henne och hon vaknade, då fick M ta över.
Så nu tror jag att dom ligger tillsammans i våran
säng och sover, för det är väldigt tyst här hemma
nu.

Jag vågar knappt gå in dit, för då vaknar väl min
lilla fina, och det är bara att börja om igen.

Min plan om att vakna tidigt imorgon, och göra
något av dagen, ser ut att gå i stöpet.


Hejdå.

Kommentarer
Sagt av: em

usch jag lider med dig. min dotter vände på dygnet helt och jag hade inte något liv den första tiden, var vaken hela nätterna och sov hela dagarna. men hur gammal är hon nu? när man kan börja påverka dygnsrytmen ordentligt så gör det! på natten när hon är vaken så ha det släckt och tyst, visa att det är natt och att man ska sova. prata inte osv. och på dagen när hon vill sova så ha det ljust och massa ljud och håll henne vaken, visa att man ska vara vaken!

2009-12-05 @ 08:14:26
Sagt av: Linda

=)



Ja i år är hon lite liten för pulkabacken =)

2009-12-05 @ 14:56:43
URL: http://lindacecilia.webblogg.se/
Sagt av: Erica

haha jag har förökt få till de där trafficking grejset du har i höger sida, men det går inte :(

2009-12-05 @ 19:27:55

Säg något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill säga:

Trackback
RSS 2.0