Vecka 29! 83 dagar kvar!

Så har man nått vecka 29! Fan va skönt!
Bara ca 11 veckor kvar nu! WOHO! Längtar som fan!

Igår var en sån där dag då man gör nödvändiga saker.
Jag böörjade dagen med att plugga lite. Men det var tråkigt,
så jag spelade en stund bara. Sen så satte jag igång med
mina projekt jag har/hade inför Cleo's ankomst.
Jag sydde en amnings-/avlastningskudde, och den blev
bättre än vad jag trodde. Och så sydde jag sängkläder till
spjälsängen också. Så nu kan jag stryka det från listan.
Fast jag ska i och för sig sy mer sängkläder, men nu har vi
i alla fall så vi kan bädda sängen. Det är bara det där med
kudde... Måste åka till babyproffsen nån dag och köpa en så
jag kan sy kuddfodral också.

Idag ska jag nog fortsätta i samma stil. Ska sy ett par byxor 
till Cleo idag, och om tyget räcker, så ska jag även försöka mig
på en hjälmmössa, och kaaanske en sparkdräkt eller en body.

Men jaha. Hur mår jag nu då? Nu när det inte är så långt kvar?
Jaa... Jag är tung, och jag har ont. Är fruktansvärt känslig, och 
jag saknar M hela hela tiden. Jag känner mig fet och ful, fast 
inte om magen, för den älskar jag! Jag är täppt i näsan och jag 
sover asdåligt. Så dåligt så att det nästan är skönare att inte sova.
Jag får många sparkar och buffar i magen nu, och jag njuter av 
att känna henne, men det är inte jätteskönt när hon trycker sig mot 
kissblåsan, för ibland känns det som jag kommer kissa ner mig.
Jag är svullen överallt! Mina fingrar ser ut som prinskorvar på 
kvällarna, och mina fötter ser ut som ballonger. Benen, speciellt
vaderna och anklarna ser ut som trästammar. 
Och sammandragningarna jag ibland får är riktigt obehagliga.
Jag hatar när folk kallar mig för tjockis, då har jag lust att säga
nåt lika elakt tillbaka, men jag är för snäll. Fast jag har blivit mer
aggresiv. Och ju längre in i graviditeten jag kommer, desto mer
vågar jag säga ifrån. Det är inte okej att behandla mig som... jaa,
jag vet inte vad.
Även fast jag är gravid så är jag samma person som
innan, och jag blir lika ledsen som du, när jag får höra att jag är
tjock!

MEN! Samtidigt älskar jag varenda sekund av graviditeten!
Fast jag börjar bli lite less och jag känner mig otålig och jag håller
på att längta ihjäl mig efter vår lilla skatt!

Nu ska jag hämta en cola, sen ska jag plugga lite.
Hejdå!

Kommentarer

Säg något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill säga:

Trackback
RSS 2.0