Hela härligheten!

Eh!
Haha!

Jag märkte att mitt inlägg om vänner/"vänner"
fick mycket respons. Det är ett sådant ämne som
engagerar nästan varje människa. Eller i alla fall
tjej/kvinna. För det är typiskt tjejer som gör sådär.
Alltså utnyttjar andra på det sättet att man bara hör
av sig när det inte finns någon annan. Typiskt kvinnligt
faktiskt.

Visst, det finns dom killar som gör så också. Det vet
jag. Men jag tycker ändå att det verkar vara mer vanligt
bland oss tjejer.  
Det är så trist när det bara ska vara på den enas villkor.
Så funkar ju inte vänskap. Inte i mina ögon i alla fall.
Det är som med alla relationer: Ge och ta. Man kan inte
bara ta hela tiden, och sedan räkna med att folk ska finnas
där för en, när man dissat och struntat i dom, när ens pojkvän/
andra vänner lämnat en, eller inte finns i närheten, eller när
livet strular på annat sätt. 
Man har ju faktiskt gjort ett val då, när man struntat i sina vänner.
Då kan man ju inte tro att man kan komma 6 månader senare 
och vara "vänner" igen. Inte den här gången i alla fall. För det har
ju hänt förr. Ett antal gånger.

Men det är ju skönt att veta att man inte är ensam om att känna såhär.
Så det är ju inte bara jag som är känslig. (;

Men ja, detta är ju bara tankar och känslor.   

Nu ska jag fortsätta fixa mig. Det är i och för sig bara håret kvar.
Sen ska jag gå till Ulli, och sen ska vi vidare till Hanna!
Ska bli trevligt faktiskt!

Jag har ändå himla tur att jag har andra vänner, som inte beter sig som
ovanstående. Love you!

Jaja.
Hejdå!

Kommentarer

Säg något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill säga:

Trackback
RSS 2.0