Ingen morgonmänniska direkt.

Imorse vaknade jag runt 05.30. Cleo hade lite
bajskalas och hade bjudit in mig till det!
Mycket trevligt!

Skulle ju till barnmorskan på efterkontroll idag,
så jag struntade i att somna om. Plus att jag
inte kunde somna om, för Cleo låg brevid mig
och sprattlade och log.

Runt 9-tiden började vi göra oss iordning, men
Cleo ska ju alltid envisas med att ha mat när
man precis är färdig för att gå, så det var bara
att sätta sig och amma.
Vi kom iväg runt 09.20. Jag hade tid 09.30.
För det hade jag varit duktig och skrivit upp
både på en lapp och på mobilen, med påminnelse
och allt. Men visst tycker jag att det var alldeles
för tidigt på morgonen egentligen.

Jag stressar ner hela vägen, för jag kommer bli 
ganska sen, och tänker för mig själv:
-Va pinsamt om jag skulle vara en hel timma sen,
istället för bara 5-10 minuter.

Väl framme så ser jag att klockan är 09.45.
-Pinsamt! Tänker jag, samtidigt som jag stoppar
en undersköterska.
Jag talar om för henne att jag är lite sen och undrar
om hon kan säga till min barnmorska att jag har
kommit.
Hon frågar vilken tid jag skulle kommit.
-Halv tio, men jag var tvungen att amma innan jag
gick, så det blev lite tokigt,
säger jag och försöker
låta lite sådär klämkäck.
Hon frågar efter mitt namn och säger, med en rätt
dryg ton:
-Det är ännu tokigare, för du skulle varit här 08.30.
-Jahapp, då får jag ringa och boka en ny tid då,
säger
jag, och försöker låta lite klämkäck igen.
-Ja, det får du allt ta att göra, för här går det inte att
boka tid,
säger undersköterskan och låter jättedryg
och tittar på mig med en sån där blick man tittar på
någon när man säger typ: "Men lilla gumman" samtidigt
som man klappar nedlåtande på dennes huvud, och i
detta fall, mitt huvud.

Jag vänder på klacken och vagnen, och är skitirriterad.
För ni som känner mig, och ni som följt mig under en tid,
och speciellt sen Cleo föddes, vet att, med tanke på att
jag är en nattmänniska och med tanke på Cleo's mage
och alla sena nätter, jag aldrig skulle boka en tid hos
barnmorskan kl 08.30! För det innebär att jag måste gå
upp kl 07.00 och gå hemifrån kl 08.00 senast, för att inte
bli sen.
Det finns liksom inte en chans.
Okej om det var superakut, men nu snackar vi bara om
en efterkontroll, som jag ändå gått och väntat på i ett
par veckor.

Alltså är det inte jag som skrivit upp fel tid, utan dom
som måste ha skrivit upp mig på fel tid.
Så måste det vara, för aldrig att jag skulle utsätta
mig själv för så lite sömn frivilligt om det inte är
absolut nödvändigt!
Mycket irriterande!
Det borde vara dom som ringer mig för att boka tid!
Det är ju trots allt dom som klantat sig!

Men det hela resulterade i att jag och Cleo tog en repa
på HM, och jag köpte jackan jag gått och suktat efter!


Love it!

Nej, nu ska jag dricka lite cola, sen ska jag surfa runt
ett par minuter till, och sedan ska jag gå och lägga mig.

God natt!

Hejdå!


Kommentarer
Sagt av: Linda

Den var jätte fin.

De bprde vara vana vid snurriga mammor.

tror det kommer med mammarollen =)

Jag är iaf jätte snutrrig nu för tiden.

Kram

2009-10-30 @ 08:27:59
URL: http://lindacecilia.webblogg.se/
Sagt av: Maria

Ondöigt att vara så dryg mot dig!

2009-10-30 @ 09:18:46
URL: http://readingmary.blogg.se/
Sagt av: Maria

I helgen händer rätt mycket. I eftermidadg kommer Kristian pappa med fru och 2 bamsehundar. Sen ska jag jobba 7-15 på lördag, gå på this is it på bio på kvällen. och så jobbar jag 14-21 på söndagen. Plus att jag håller på med en himla hemtenta!!!



Vad ska du hitta på i helgen? kram

2009-10-30 @ 10:54:34
URL: http://readingmary.blogg.se/
Sagt av: Mizuki

Åh, så drygt! Jag hade så när jag skulle på BM-besök förrförra gången. Hade bokat tid den 16e kl. 10:30, kommer dit och ingen är där.. Tillslut får de tag på min Bm (hon satt i möte) och när hon kollar bokningen så visar det sig att idioten som bokade tiden har bokat in 17e, kl.11:30! Trots att hon sa 16e, 10:30 flera gånger i telefonen. Jag fick komma in ändå, min Bm är schysst och var glad att slippa mötet. ;)

2009-10-30 @ 16:00:11

Säg något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill säga:

Trackback
RSS 2.0