Kanske man ska bli en... bitch?

Ptjaa... Kanske?
Jag är alltid så snäll och vänlig mot allt och alla.
Jag vill vara alla till lags, och har på senare år
blivit rätt konflikträdd. Men jag tror att det ska
bli ändring på det. Jag är less på att bli överkörd,
och drygad med.

Nu ska jag tuffa till mig, och jag tänker inte vara
rädd för att hamna i en konflikt.
Det är egentligen inte det att jag är rädd för vad
andra tycker, utan jag är nog mer rädd för att
inte vara omtyckt.
Men skitsamma om en person som trampar på mig
och kör över mig inte tycker om mig. Oavsett vad
man har för relation.
Jag menar; vad har jag för utbyte av den relationen
då?

Jag tänker heller inte låta  mig utnyttjas mer. Och
jag tänker återgå till mitt gamla jag, då jag vågade
säga vad jag tyckte och tänkte, istället för att som
nu, bara vara tyst, eller försöka släta över min åsikt
genom att låta snäll eller vänlig.

Nu tänker jag säga rätt ut vad jag menar och tycker.

Ett nej är ett nej.
Är jag irriterad så tänker jag låta det synas också.
Och är jag glad, så tänker jag visa det med.

Nog med crap från alla håll och kanter för i år!

Hejdå!

Kommentarer
Sagt av: Malin

Det låter bra tycker jag, man måste stå på sig!

2009-10-18 @ 10:25:47
Sagt av: Joss

BRA! Hihi, jag tyckte det var lite kul när du var rak på sak. Vi har ju bråkat en hel del du och jag. Men det är rätt, ibland måste man verkligen stå på sig och våga vara den man är och säga vad man känner/tycker! Folk uppskattar nog dig mer om du säger hur du verkligen känner än håller det inne och kör "snäll stilen" Kram!

2009-10-18 @ 11:54:59

Säg något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill säga:

Trackback
RSS 2.0