Mer om amning och mat...

Ett till tråkinlägg. Men detta skriver jag mest för min egen skull.

Var hos doktorn med Cleo igår. Det gick väl sådär. Det gick inte
alls om jag ska vara helt ärlig.
Han avfärdade mina misstankar om mjölkallergi hos Cleo. Han
skrattade bara lite och sa att hon blir skrikig av min oro.
Jo tjena! Så hon får alla symtom på kolik och utslag och endast
dom dagarna som jag ätit mjölk, på grund av att jag är stressad
och orolig?
Alla andra dagar jag är stressad, knäckt och orolig, som igår, då
hon inte får ont i magen, vad är det då?
IDIOT!
Vi kom dit för provtagning, men det enda han gjorde var att
klämma och känna lite på hennes mage och höfter.

Fick i alla fall Nutramigen utskrivet, men han vill att jag ska amma.
HAN vill att jag ska amma!!
Det är väl fan inte upp till honom?! Han fick mig verkligen att känna
mig som världens sämsta mamma.

Och så ljög han mig rätt upp i ansiktet! Han sa att man sällan vill ge
Nutramigen som den enda födan till spädbarn. Ger man nutramigen
så ska man fortfarande amma.

Men då är ju min fråga: Hur gör man med dom barnen som är mjölk-
proteinallergiker och har mammor som inte kan eller vill amma?!

Hur som helst så har jag inatt provat att bara ge flaskan. Alltså med
Nutramigen. Varken jag eller Cleo trivdes med det. Inte alls faktiskt.
Cleo kom aldrig till ro, och somnade av ren utmattning kl 03.30 inatt.
Sen har hon sovit oroligt hela natten.
Men av ren vana så ammade jag henne imorse/förmiddags, fast jag
inte skulle, då jag åt sås igår. Hon blev så rofylld och somnade och
sov jättebra hela dagen. Tack och lov så verkar hon inte reagera på
att jag åt sås igår. Men det kan vara för att det var så lite, och att jag
pumpat ur inatt och imorse.

Så jag har bestämt mig för att fortsätta amma. Ge ersättning när det
behövs, och när jag vet att jag exempelvis ska äta på resturang eller
liknande. Men annars ska jag amma så länge jag orkar äta mjölkfritt.
Så länge jag känner att jag klarar att leva på näringsfattig kost.

Nej, nu gnäller hon.
Dags att byta blöja och sätta på henne pyjamasen, och hoppas hon
somnar gott sen!

Hejdå.


Kommentarer
Sagt av: Maria

Fy vilken idiotläkare! Nu blir jag riktigt upprörd!

han verkar ju ha fått sin läkarlicens i conrflakespaketet. Kan du inte få nån annan läkare? Nu kan man ju byta vårdcentral som man vill. Fast det kanske inte finn bvc överallt?



Åh, jag önskar jag hade några bra tips på mjölkfri mat. Lider med dig fast jag inte sjläv har barn. Förresten kunde vi ha hängt om det inte va så himlans långt emellan oss, för det där med alkohol har jag liksom vuxit ifrån.

kram

2009-10-10 @ 20:16:06
URL: http://readingmary.blogg.se/
Sagt av: frida

Vilket skitsnack, så hur tycker han att jag då ska göra som har ett barn som reagerar på massor av saker? fortsätta amma och låta Nellie må jätte dåligt då vi inte har en aning om vad de är som gör att hon reagerar så starkt?

Gosch va upprörd jag blir, be han fara och flyga!

Amma om du vill självklart men känner du att de blir för jobbigt gör de inte, hon mår precis lika bra på ersättningen om än de är trixit i början.

Du är en bra mamma vilket som!



Kram på er

2009-10-10 @ 23:14:04
URL: http://fridaskrypin.blogspot.com
Sagt av: Anonym

men vafan. sojamjölk? havremjölk? rismjölk?

samma med grädde. margarin finns, smör till mackor finns, yoghurt finns. mjölkfritt är så jävla lätt. men gillar man att klaga så gör man väl..



herregud.

2009-10-10 @ 23:52:29
Sagt av: Anonym

Så du menar att alla veganer lever på näringsfattig kost? Du tror inte att du överreagerar lite? Gå och träffa en dietist och få tips om hur du kan äta en bra, näringsriktig kost utan mjölk, för det går, det lovar jag!

2009-10-11 @ 00:19:41
Sagt av: haniki

så moget att kommentera anonymt, haha.

glöm inte att göra det som känns rätt för dig. vet hur påverkad man blev av alla som skulle ha åsikter. men amning är en privatsak, som endast du kan bestämma över. och man blir inte sämre om man ger ersättning. isf skulle jag vara sämst. och min mamma med.

puss

2009-10-11 @ 12:58:22
Sagt av: Elin.M

Loke fick oxa nutramigen utskrivet nar han var liten, det va inget snack om att man inte fick bara ge det.

Med bada mina barn har jag fatt hora bade det ena och det andra nar det galler amningen och jag kan saga sa har... jag ammade Tyra i 6 veckor och Loke i 8veckor. Det gor inte mig till en varken battre eller samre mamma pga det.

Sverige har amningshysteri till den grans att det gor sa man till slut blir mer fixerad pa sjalva amingen an sin lilla bebis.

Gor det som kanns o passar bast for er!

Och som du skrev innan, ingen annan har med att gora er amning eller av vilken anledning ni valjer att gora som ni gor.

tanker pe er!

2009-10-11 @ 15:33:03
Sagt av: Soppi.

Haha, jag dör av skratt på de anonymas bekostnad.

Get a life.



Och Fy, att jag inte läst din blogg på så länge, Billan.

Min värld går bara under lite smått, så har inte orgat engagera mig.

Mår ni bra alla tre? Puss!

2009-10-13 @ 14:23:23

Säg något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill säga:

Trackback
RSS 2.0