Pigeon.

Haha. Ni bah: Duva?!
Nej nej. Napp!, säger jag då!

Idag hade vi 2-månaders läkarbesöket för Cleo.
Herregud vad min lilla bebis växer!
5480 gram och 59 cm lång! Nästan 9 cm längre
än när hon föddes och 2 KG och 200 gram tyngre.
Det går så himla fort! Man hinner knappt med!
Och hon är så fin så fin!

Men fy vad jobbigt vi har och har haft det med
hennes stackars lilla mage...
Fick idag i alla fall bekräftat att hon är mjölproteins-
allergiker, och att hon har kolikbesvär.
Känns skönt att jag hela tiden har haft rätt. Att jag
faktiskt känner mitt barn, och inte bara är en hysterisk
förstagångsmamma.

Så vi fortsätter som vi gjort. Helt mjölkfritt. Och visst
går det lättare nu än förut, men det är jobbigt. Jag
får verkligen kämpa vissa dagar. Men nu börjar man ju
också lära sig vad som går och vad som inte går.
Men att äta borta eller ute är ju bara att fetglömma.
Fast det gör mig inte så mycket. Inte just nu i alla fall.
Men det kommer bli jobbigt den dagen man kommer
bli bjuden på middag hos någon i "släkten", och man
måste tacka nej, med ursäkten att man inte litar på att
det blir helt mjölkfri mat, eftersom att missöden har hänt.

Kan vi bara reda ut en sak?
Mjölkfritt betyder just mjölkfritt. Inget med någon
form av mjölk i. Allt från vasslepulver till skummjölksprotein.
Laktosfritt är just endast fritt från laktos, alltså mjölksockret.
Det går alltså inte att köpa laktosfri matlagningsgrädde och
tro att Cleo inte kommer reagera.

Jaja. Nog om detta. Nu ska jag gå och titta till min fina,
underbara, älskade dotter. Hon ligger själv i spjälsängen med
napp (!) i munnen och tittar på sin mobil, som äntligen fått
batterier i sig och funkar.
Hon ser så nöjd ut. Men hon sov ju när jag la ner henne i
hennes säng, efter att ha sovit i vår säng i två timmar. Men
självklart vaknade den lilla busen så fort hon kände madrassen
mot ryggen...

Jaja.
God natt.

Hejdå!


Kommentarer
Sagt av: Maria

Vad skönt! inte för att jag inte trodde dig innan, men nu har du ju intyg på att det är så. Alltså är det inget "fel" på dig som mamma som vissa anonyma hävdar. Kan ni inte få nåt bidrag sen för allergimat? min kompis tål i princip ingenting och dem upptäckte det för sent så hon var för gammal för att få det där bidraget. kram

2009-10-27 @ 07:19:59
URL: http://readingmary.blogg.se/
Sagt av: Anonym

Köp soja-, eller havregrädde. Det funkar precis lika bra som vanlig matlagningsgrädde :)

2009-10-27 @ 11:11:51
Sagt av: Anonym

Testa soja-, eller havregrädde istället. Det funkar lika bra som vanlig matlagningsgrädde :)

2009-10-27 @ 11:15:52
Sagt av: Anonym

Tänkte bara säga att jag brukar läsa din blogg!

Och tycker du är jättestark som orkar med att äta mjölkfritt, har själv mjölkproteinsallergi så vet hur jäkla svårt det är!

2009-10-27 @ 11:20:58

Säg något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill säga:

Trackback
RSS 2.0