Sicken dag!

Jaa... Natten var ju skrikig. Och när den inte var
skrikig, så var den gnällig och orolig. Stackars
Cleo... Hennes mage som spökar!
Vi åt nämligen kebabtallrik igår kväll (söndag),
utan sås. Tänkte att det är ju lugnt nu när jag
återgått till helt mjölkfritt igen.
Natten blev som sagt hemsk.

Jag och M diskuterade massor om vad jag åt igår.
Tills vi kom på att kan det vara så att det är mjölk
i kebabköttet?
Vi tyckte det lät lite skumt, men M
googlade, och jodå, det är oftast mjölk i kebabkött.
Fan va arg jag är. Jag är så arg på att jag var
oförsiktig och inte kollade upp det innan. Jag är arg
för att det fan är mjölk i nästan allt jag gillar. Jag
är arg för att Cleo verkligen lider när jag fått i mig
minsta lilla mjölkdroppe. Jag är arg för att det är svårt
att äta mjölkfritt.
Visst går det bättre, men det är fortfarande svårt.
Det är fortfarande jobbigt allt det här kring min kost
och mina tankar kring mat i allmänhet.
Det är grymt jobbigt att inte en få belöna sig själv,
med en chokladbit, när jag tycker att allt är jobbigt
och jag typ är 2 mm ifrån att ta en cigg.

Nu har jag ju klarat mig ganska bra ändå. Och jag
kommer inte ta den där ciggen,
men visst fan vore
det gott och avkopplande, kvällar som ikväll, när Cleo
är skrikig, gnällig och otröstlig. Stackarn.

Nu går M runt med älsklingen i bärselen. Jag ska gå
och ta över. Han behöver sova, så han orkar upp till
jobbet imorgon.

För mig blir det nog ett par timmar med att vanka av
och an i lägenheten, med Cleo hängandes på magen i
selen.

Så godnatt då...

Hejdå.


Kommentarer
Sagt av: Maria

Era stackare! Vem fasen trodde det var mjök i kebabkött??! Du är duktig som fortsätter kämpa! kram

2009-10-20 @ 05:49:34
URL: http://readingmary.blogg.se/

Säg något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill säga:

Trackback
RSS 2.0