Cleo 1 månad idag! Skrikfest hela natten lång!

Idag blir lillsnuttan 1 månad! Fy vad fort det går!
Var hos BVC igår. Shit vad Cleo växer! Mamma blir
mycket stolt!

Födelsevikt: 3280 gram
Födelselängd: 50 cm
Huvudomfång födelse: 34 cm

1månad
Vikt:
4310 gram
Längd: 55 cm
Huvudomfång: 37 cm

Jaa, ni ser ju själva! Hon börjar bli stor nu! (;

Det är tur att jag älskar Cleo mer än nåt annat,
och att hon är himla söt! Inatt var inte roligt.
Hon skrek från 23 ca, till... jaa 4 kanske?
Jag tycker så synd om henne. Stackarn.
Men inatt tyckte jag synd om mig också.
Sjukt trött, hungrig och ledsen var jag.
Jävla kolik! Varför ska det finnas ens?!

Eftersom att Cleo har kolik, så måste jag hålla
mig till en helt mjölkfri kost. Minsta lilla mjölkprodukt
i nån mat kan resultera i flera timmars skrik.
Och hur lätt tror ni det är? Det är ju fan mjölk i det
mesta. Och hur roligt tycker jag att det är att planera
i minsta detalj vad jag ska äta?
Det slutar oftast med att jag äter typ makaroner och
korv runt 22-tiden på kvällen. Eller köttsoppa.

Choklad kan jag ju bara glömma. Provade käka
delicatobollar förut (som är mjölkfria), men jag tror
lillhjärtat reagerade på nåt annat i dom då, för hon fick
lite röda prickar då. Men det kan också vara hormonprickar.

Det har liksom gått så långt att jag hellre står över att
äta, för att jag inte vill riskera att äta nåt Cleo får ont i
magen av. Jag vet. Jättedumt! För jag måste ju äta för att
min mjölk ska bli bra och näringsrik.
Men ni anar inte hur jobbigt det är...
Men vad gör man inte för sitt älskade barn?

Eftersom det var skrikfest inatt, så är Cleo rätt gnällig idag.
Men just nu ligger hon och sover på sin favortiplats, nämligen
mitt bröst/mage. <3

Håll tummarna för att den här dagen och natten blir bättre!

Hejdå!


Kommentarer
Sagt av: urpan

Nu börjar hon ju se ut som en riktig bäbis. :D

2009-09-22 @ 14:49:17
URL: http://pilliplast.bloggspace.se
Sagt av: Maria

Kan du äta laktosfritt eller hjälper inte det heller? För då finns det ju alternativ, tänkte bara om jag kunde hjälpa till....

2009-09-22 @ 15:13:27
URL: http://readingmary.blogg.se/
Sagt av: Maria

Jaha, men min syster är laktoskänslig (jättekänslig men inte intolerant) och hon får äta laktosfritt just för att kroppen inte kan bryta ner mjölkproteinet.



Det låter ju konstigt det här...för jag menar; om du kan äta laktosfria alternativ så kan du ju till och med äta glass!

2009-09-22 @ 16:44:10
URL: http://readingmary.blogg.se/
Sagt av: Anonym

laktos är mjölksocker

2009-09-22 @ 21:18:34

Säg något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill säga:

Trackback
RSS 2.0