Förlossningen.

Här kommer min förlossningsberättelse, i korthet!

Förlossningen gick bra, fast det var jobbigt och långdraget.
Vattnet gick 05.21 den 20/8. Inget  hände på hela dagen och natten.
Så på återkontrollen, kl 9.00, morgonen dagen efter så fick jag i stort
sett välja att vänta på att det skulle komma igång av sig själv, eller att
bli igångsatt med dropp. Efter att ha pratat med en barnmorska en stund,
så kom vi fram till att det var bäst att sätta igång mig, eftersom att jag
mådde så dåligt både psykiskt och fysiskt av att bara gå och vänta.
Runt 10.45 satte dom droppet.



Värkarna gick bra att ta med EDA och lustgas. Åh! Dom var mina bästa
vänner! Hade jättebra barnmorskor under förlossningen också!
Hon jag hade på förmiddagen hjälpte mig igenom värkarna på ett så
himla bra sätt, och dom som jag hade när Cleo väl kom hjälpte mig att
orka!



Runt kvart i 11 på kvällen började jag känna krystkänsla, men inga
krystvärkar och jag var inte fullt öppen heller... Så det var sjukt jobbigt.
Jag var ju liksom tvungen att stå emot reflexen att trycka på! Och det är
fan inte lätt!



Runt 00.35 började krystvärkarna, och det är fan det värsta jag varit med
om tror jag!Jag orkade inte. Barnmorskorna fick använda yttre press och
dom fick tala om för mig när jag skulle krysta, nästan varje gång, då jag inte
kunde avgöra själv. Sen så låg Cleo med näsan vänd lite åt fel håll.
Jag trodde jag skulle dö! Men efter mycket kämpande så kom hon ut 22/8 02.02!
Bara minuter ifrån att bli förlöst med sugklocka. Men jag klarade det själv!
 
När hon kom ut var hon lite medtagen, så dom sprang iväg med henne efter att
jag fått ha henne på magen ett par sekunder. Det var hemskt! M blev rätt chockad det.
VI var ju liksom inte beredda på att M skulle få springa iväg med henne. 
Men efter bara ett par minuter kom dom in med henne. M hade henne i sin famn,
och hon var det finaste jag någonsin sett!
Jag fick bara ett litet skrubbsår, och förlorade minimalt med blod.
Så i det stora hela så är jag rätt nöjd med förlossningen ändå, fast det var så kämpigt.



Bilix © 090919

Kommentarer
Sagt av: Soppi.

Sa ju hela tiden att du skulle fixa det där galant. (:

2009-09-21 @ 12:41:40

Säg något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill säga:

Trackback
RSS 2.0