Kräkfest!

Jodå. Idag har vi haft en liten kräkfest och en stor
kräkfest! Stackars snuttan. Fast hon verkade faktiskt
må bättre efter den stora kräkfesten. Och så fick vi
ju gosas tillsammans i duschen sen. Det var mysigt!

Jag har funderat mycket på det här med amningen.
Att jag känner mig så låst. Jag vill amma, det är inte
det. Det är bara så jäkla jobbigt med amningsnapparna
som jag måste ha. Dom är inte direkt diskreta att sätta
dit, och Cleo sväljer så himla mycker luft med dom (jaa,
hon har rätt grepp). Förmodligen för att det ju samlas
mjölk i själva nappen som sen rinner på för fort tillsammans
med den mjölken som hon suger ut ur bröstet...
Det hela resulterar i myckt luft som sväljs ner i magen,
som då gör att hon får ont i magen, kolik, vilket resulterar i
flera timmars skrik.
Minifomdropparna och sempers magdroppar lindrar väl men
tar inte bort det helt...

Jag övar nu att amma utan amningsnapp nu. Det går väl sådär.
Idag gick det på ena bröstet, men nästa inte alls på det andra.

Jag undrar om det skulle bli bättre om jag, ett par gånger om
dagen, pumpar ur mjölk och ger på flaska. Alltså en sån där
MAM ultivent-flaska. Har hört att den kallas "kolikflaskan" då
den gör så att ingen luft följer med ner i magen och orsakar
gaser som orsakar koliken.
Jag ska prata med BVC på tisdag om det.
Det kan ju vara värt att testa i alla fall.

Visserligen blir jag ju nästan mer låst då, om man måste hålla
på att pumpa och så, för det är ju verkligen inte diskret.
Men om det tar bort koliken så tycker jag nästan att det är värt
det!

Oj vad mycket om mjölk och kolik och sånt det blev nu.

Nu ska jag pussa M en gång.

Hejdå!

Kommentarer
Sagt av: haniki

annars kan jag tipsa om dr browns flaskor. tycker de var enklare än mam. våra mam-flaskor läckte bara hela tiden, krångliga >< fast det kanske var vi som var störda, haha.

hoppas du hittar nåt sätt som funkar bra för er alla! puss

2009-09-27 @ 11:19:38

Säg något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill säga:

Trackback
RSS 2.0