Kalashelg!

I helgen har vi varit på kalas. Både igår och idag.
Igår var det kalas för favoritpojkarna Elvis och
Albin. Dom var så himla stiliga i sina kalaskläder
och herregud vilken energi dom där två sötbarnen
har! (Jaa, sötbarn, för nu är dom inga bebisar
längre. 2 år och allt!)

Och idag var det kalas för Cleo's farmor. Det var
lite halvjobbigt, för Cleo var trött och blev hungrig
nästan på en gång när vi kom dit, även fast jag
precis ammat henne innan vi åkte.
Så vi blev bara en snabbis, vilket var skönt.
Annars var det trevligt.

När vi kom hem så fick jag syn på mina gamla,
röda, gardiner, som låg i en utav alla klädpåsar som
M har tagit hit från gamla lägenheten.
Jag kom då att tänka på att jag, efter jag och Cleo
provat bärsjalen vi köpte för dyra pengar, och hon inte
gillade den hade tänkt sy om dom gardinerna till en ny
sjal. Men det har liksom inte blivit av. 
Men jag satt mig ner nu och tog mig tid att sy nåt så 
avancerat. (En raksöm och
tät sicksack över den, sen är det klart, hehe).
 

Ja prvade knyta den, och stoppade ner Cleo. Och vet ni?
Vi båda tyckte om den! Väldigt mycket faktiskt!
Cleo lyckaes till&med somna i den. Härligt!
Billigare (179:- på Underbara Hem en gång i tiden)
behöver nödvändigtvis inte vara sämre!
Sjalen vi köpte kostade 649:- och Cleo avskyr den, och
jag är inte största fanet till den heller.
Inte för att den är hemsk, men för mig och Cleo var den
lite för tjock, och lite för bred.

Om någon är intresserad av att köpa en bärsjal för en
billig peng, så använd gärna mailfunktionen!

Här kommer lite bilder från helgen!

Jag och Cleo myser i den underbara, hemasydda, sjalen!



Gröt är gott!



KalasCleo och KalasMosterSara



KalasUlli och KalasAlbin!



KalasElvis! (Leker "God natt!" tror jag, haha)



(Inga mammor kom med på bild, oturligt nog.)

Hejdå!

Kommentarer
Sagt av: haniki

tur tycker jag ;)

men fina bilder! bärsjalen ser ju superbra ut :)

puss

2010-01-25 @ 14:44:17
Sagt av: Frida

Jag hittade ingen mailfunkion så jag skriver här istället.. Har du sjalen kvar? Är den vävd eller elastisk?

2010-01-28 @ 13:50:49

Säg något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill säga:

Trackback
RSS 2.0