Sjuk vård.

Japp. Sjuk vård. Sjukvården är sjuk. Så måste
det helt enkelt vara.
Jag är frustrerad. Jag är besviken. Jag är skit
förbannad. Och jag är en aning panikslagen.

Jag lider av en väldigt otrevlig smärta, och har
haft den sedan förlossningen. Jag har sökt vård
X antal gånger (hann få frikort inom vården på
endast 4 månader, alltså har jag betalat över
900 kr för sjukvård på endast 4 månader)
utan
att få hjälp.
Jag har gått på 4 antibiotika kurer, på 4 månader.
Jag har sökt akut och blivit ifrågasatt vad jag
överhuvudtaget gjorde där.
Jag har även fått en medicin, som inte har hjälpt
alls.

Häromdagen fick jag hem ett brev, där det står
att jag "uteblivit från en 'viktig undersökning", men
att jag "förmodligen inte ens behöver den då
besvären antagligen är borta nu"
.
Men saken är den att jag inte ens fått någon kallelse.
Och vem är den personen att sitta och säga att mina
besvär förmodligen är borta? Det vet ju inte den
personen ett skit om.
TACK!

Så jag ringde idag och berättade allt i korta drag och
sade att jag inte vet vad jag ska ta mig till för jag har
så ont.
Hon skulle ordna en tid till mig. "-Yes!" tänkte jag.
Trodde jag äntligen skulle få hjälp.
Jodå.  26/2 fick jag tid.
Jag ska alltså gå och ha såhär ont, utan att få hjälp,
i en månad till.
Det är ju helt sjukt.

Men imorgon är det jag som ringer dit och ställer
till med lite liv, så jag kanske kanske kan få hjälp
tidigare. Håll tummarna!

Kommentarer

Säg något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill säga:

Trackback
RSS 2.0