Förtydligande:

Hanna skrev en kommentar om att hon kände sig
pikad.
Det var verkligen inte så jag menade!

Syftade mer på sådana där personer som tror att dom 
är "inne". Typ. Som verkligen tror att folk
är så hemskt intresserade av deras liv.  
Haha, visst, mina vänner kanske inte skriver
världsintressanta uppdateringar alla gånger, men det
gör inte jag heller.
Som idag: "Jag och Cleo har haft en skön dag i solen <3"
Liksom, vem bryr sig?
Tycker bara att det är ett intressant fenomen det här
med facebook.

Sen hatar jag bekräftelsefiskandet som också kan
förekomma i olika personers statusuppdateringar.
Typ:
Maja Majsson är så ful och äcklig!
Och i kommentarerna nedanför kan man läsa om hur
bra Maja Majsson är.

Eller en klassiker:
Maja Majsson är stark! Jag kommer klara det här!
I kommentarerna kan man läsa om hur bra Maja Majsson
är, och hur stark hon är.
Efter det följer en till statusuppdatering som är lite mer
avslöjande. Typ:
Maja Majsson jag är värd bättre. Jag har gått vidare.
Och så vidare.

Råkar det vara så att ingen kommenterar och säger hur
bra, stark eller snygg eller vad fasiken nu personen vill
höra att den är, så kommer det strax en ny statusuppdatering
som är ännu värre. Typ:
Maja Majsson kan lika gärna dö, ingen skulle ändå bry sig.

Är det fortfarande ingen som kommenterat kan man snart
se en ny statusuppdatering där det verkar som om personen
är schizofren. Typ:
Maja Majsson Jag älskar mina vänner och min familj! Tack
för att ni finns!

Jaa. Ni ser mönstret.
Usch. Jag tål det bara inte!
Varför inte skriva:
Maja Majsson behöver massa bekräftelse och uppmärksamhet.
?




Kommentarer
Sagt av: haniki

hahah, men du har så rätt. det är ett konstigt fenomen det där. vem är intresserad liksom?

det är verkligen: "jo, jag vet. jag såg det på facebook" för man vet typ allt om alla, bara av att vara inne där och snoka. men I like it ;)

2010-03-08 @ 22:30:21
Sagt av: Linda

Hahahaha, underbart!

Jag är helt på din sida

2010-03-09 @ 20:01:58
URL: http://lindacecilia.webblogg.se/

Säg något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill säga:

Trackback
RSS 2.0