Funderingar om min förlossning.

Var ju på efterkontroll i tisdags. Fick mina
journalanteckningar från förlossningen med mig hem.
Shit vad jag inte hade koll på tiden.
Droppet, som fick igång förlossningen, sattes vid 11.30.
Jag började känna av värkarna runt 12.15, men då bara
som molvärk och stark mensvärk.
13.43 tycker jag värkarna kommer tätt. 15.20 får jag
gå upp och gå första gången.
Edan läggs runt 18.00-18.10.
Redan vid 17.30 tycker jag att det trycker på. 20.45 
har jag mycket svårt att stå emot att krysta. Och då var
jag tydligen bara öppen 6-7 cm. 00.10 får jag krysta.
Så alltså mellan 17.30 till 00.10 har jag fått jobba med att
bara hålla emot att krysta!
23.30 står det att jag har väldigt svårt att stå emot att krysta
men att jag endast är öppn 7 cm.
Jag trodde krystkänslan började först runt 22.45 för mig,
men tydligen var det mycket tidigare.

Jag fick också, först nu, reda på att fostervattnet var svagt
grönfärgat. Vilket alltså tyder på att det förmodligen var bajs
i vattnet. Då är det ju inte så konstigt att jag hade 39,0 i feber
kl 00.07. Och jag har verkligen undrat varför jag fick feber.
Ingen har svarat på det. Men nu vet jag alltså.

Så tiderna som står i min förlossningsberättelse stämmer inte.
Men nu vet ni i alla fall.

Nej, nu ska jag amma min fina fina.

Hejdå!


Kommentarer
Sagt av: em

vad jobbigt att få feber mitt i allt :/ men tror du verkligen det beror på att cleo bajsat i vattnet? :S när min dotter föddes var vattnet grönt men jag hade aldrig någon feber.

2009-12-04 @ 14:43:03

Säg något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill säga:

Trackback
RSS 2.0