Tydligen har jag inget liv.

Fick den här kommentaren om det här inlägget:

"Anonym
:
Skaffa ett liv. Palla fundera på saker som inte betyder
nått. Finns viktigare saker att lägga sin energi på. Ditt
namn är Emma. So what? Om du vill bli kallad för berit
så e inte d så svårt..."

Så alltså ska jag skaffa ett liv? Det är inte jag som
ödslar min tid och energi på att kommentera ett
blogginlägg om en person som jag (förmodligen) inte
känner. (Fast den här personen vet nog vem jag är, och
jag vet nog vem det är, eftersom att enligt dennes ipadress,
så befinner sig denna i Södertälje
).

Och bara för att den här, anonyma lilla människan, inte
tycker att det här med mitt namn är en sak som betyder
nåt, så betyder inte det att jag inte tycker att det betyder
nåt. För det gör det faktiskt.
Jag menar; mitt namn är jätteviktigt. För mig.

Den här anonyma personen har säkert ett jättehektiskt liv
själv, och jag ska känna mig hedrad över att denna person
tog sig tid att kommentera min blogg.
Tack du anonyma! Din kommentar betyder sjukt
mycket för mig!
Eller?

Men seriöst så tycker faktiskt jag att namn, och vad man
heter, är bland det viktigaste för ens person. Ett namn är ju
egentligen en definition på en person.
Annars så skulle det ju inte vara så viktigt vad man ger för
namn till sina barn. Eller?
Om inte namn betyder nåt, då skulle ju alla människor bara
ha ett varsitt nummer som namn.
Typ:
-Hej! Jag är 673245!

Och om det inte var så viktigt med namn, så skulle väl inte
skatteverket lägga sig i när föräldrar vill döpa sina barn till
sådana vackra saker som Brunstgnägg?

Jaja, att du, anonyma, inte tycker att namn är nåt som
betyder nåt, eller är nåt viktigt, ja, det får stå för dig.
För jag tycker i alla fall att namn ät jätteviktigt och betydande
för ens person.

Och förresten anonym: Det heter "... så är inte det så svårt..."
Lär dig stava ffs!

Jaja. Nu ska jag hinna äta lite innan M och Cleo kommer hem
igen.
Dom är nämligen på promenad, så jag fick fixa och dona lite
här hemma.

Senare bär det av till Södertälje och kyrkogården, om vi inte
tar det imorgon.

Hejdå!


Kommentarer
Sagt av: Urpan

Just det. TöntAnonym som inte verkar ha nåt bättre för sig än att sitta & kommentera folks bloggar. NAW. Om denne hade vågat skriva ut sitt (tydligen betydeleselösa) namn så hade man ju kanske orkat ta en diskussion till&med.



"Finns viktigare saker att lägga sin energi på"



Man ska leva som man lär!

2009-10-31 @ 15:20:32
URL: http://pilliplast.bloggspace.se
Sagt av: Linda

Å ni kommer till stan.

Det är så fint på kyrkogården.

Kram

2009-10-31 @ 15:34:09
URL: http://lindacecilia.webblogg.se/
Sagt av: Anonym

hahaha

2009-10-31 @ 19:19:19

Säg något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag vill säga:

Trackback
RSS 2.0